Nieuws

Het MotorRijwiel 191 in de winkel!

Komende week ligt alweer de vierde editie van Het MotorRijwiel van deze jaargang in de winkel. En Nederlands oudste magazine over klassieke tweewielers staat ook dit keer weer boordevol rij-indrukken met en reportages over de motoren van ‘toen’.

Zo rijden we de 1976 Moto Guzzi Le Mans Mark 1, misschien wel de mooiste Guzzi die ooit uit de poorten van de fabriek in Mandello del Lario rolde. Verder rijden we een uiterst charmante scooter in de vorm van de Simson Schwalbe KR51/2 uit 1986 en gaan we een blokje om met de Honda CL450 Scrambler, Honda’s antwoord op de grote vraag naar scramblers in Amerika eind jaren zestig.

Postzegels verzamelen, wie heeft het niet gedaan in zijn jonge jaren? Maar postzegels met de motorfiets als onderwerp? Daar bestaat in ons land zelfs een aparte club voor, Motor Filatelisten Nederland. Tijd voor een bezoek. En nu we toch aan het bezoeken zijn, we wippen ook even langs bij Louis Gielen, die een prachtig gerestaureerd Sparta-racertje he eft staan. Bijna net zo Nederlands als Sparta is ook het Belgische Lady, dat een Nederlandse vader kende. Hoe dat precies zit, doen we in een mooie reportage uit de doeken.

Otto Bulloni. Nee, dat was geen legendarische Italiaanse motorontwerper, wel de bijnaam van de kopklepper die Gilera tussen 1935 en 1940 de nodige successen bracht en die in het MotorRijwiel 191 eens in de schijnwerpers zetten. Dat doen we in de rubriek Uit de pionierstijd ook met de bijzondere Coventry-Eagle uit 1903, met een Berini TS in de rubriek Brommers kiek’n en met de FHF JAP JTOR 1000, een samengestelde klassieke racer met prachtige ontstaansgeschiedenis.

Het woord racer is gevallen en daarmee komen we aan bij Giacomo Agostini. Deze grootmeester uit de racerij won een halve eeuw geleden Daytona op een Yamaha. Daar blikken we uiteraard op terug, net als op het leven van Eric Fernihough, een coureur en snelheidsrecordjager wiens leven veel te snel ten einde kwam. Verder waren we bij de Vintage Revival Monthléry en de TT Haler.

Kortom, genoeg leesvoer voor de komende tijd. Geen nummer van het Het MotorRijwiel missen? Klik dan hier en sluit voor nog geen vier tientjes een jaarabonnement af!

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws