Nieuws

Handige houder van BMW

Velen gebruiken tegenwoordig de smartphone als navigatiesysteem, iets dat ook BMW niet is ontgaan. De Duitsers bieden daarom vanaf nu de Connected Ride Cradle aan, een speciale houder waarmee je smartphone direct aan de motor koppelt.

De Connected Ride Cradle lijkt een simpele smartphonehouder, maar is veel meer dan dat. De universele houder (minimaal smartphoneformaat 130,1 x 65,5 x 6,9 mm, maximaal 162,5 x 78,1 x 8,8 mm) wordt aangesloten op de boordspanning/Can-bus en is tevens uitgerust met een bluetooth module. Vervolgens is het een kwestie van de BMW Connected App installeren, je smartphone aan de Cradle koppelen en vervolgens kun je je telefoon via de multicontroller links op het stuur bedienen. Daarbij blijft het niet alleen bij navigeren, de Connected App voorziet ook in een hoop extra informatie met betrekking tot ritstatistieken (gereden hellingshoek, acceleratie, remvertraging etc.). Ook wordt je smartphone tijdens het rijden automatisch draadloos opgeladen. Mocht je smartphone daar niet geschikt voor zijn, dan is de houder ook nog uitgerust met een praktische USB-C-aansluiting.

De Connected Ride Cradle is er niet alleen voor eigenaren van een actuele BMW, ook oudere modellen kunnen er mee worden uitgerust. Mits ze zijn uitgerust met de optie ‘navigatievoorbereiding’. De houder kan overigens niet worden gebruikt in combinatie met de navigatiehouder van BMW’s Navigator navigatiesystemen. Op www.bmw-motorrad.nl vind je een lijst met alle compatible modellen en bouwjaren. Kleine disclaimer, je telefoon moet minimaal beschikken over de bluetooth 4.2 ‘low energy’ om te kunnen koppelen met de Connected Cradle, die rond de € 220,00 kost. Info: www.bmw-motorrad.nl

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Eerste indruk: Kawasaki Z500 SE

Eerste indruk: Kawasaki Z500 SE

18 maart, 2024

Het Europese middensegment groeit. Niet explosief, maar gestaag en dat is interessant genoeg voor Kawasaki  om voor ...

Overig nieuws