Getest

GETEST: DS Covers Alfa motorhoes

De ‘R’ zit alweer een tijdje in de maand en dat betekent dat we motoren die buiten overnachten ook weer vaker veilig onder een motorhoes parkeren. Onze Suzuki GSX-S1000GT verwenden we een poos met een Alfa motorhoes van DS Covers.

Het mooie van deze hoes is dat ‘ie er in verschillende maten is, zodat je voor de meeste modellen van de grote merken wel een goed passend exemplaar kunt vinden. Op de website van DC Covers (www.dscovers.nl) vind je een makkelijke tool, waarmee je snel de beste maat voor jouw motor kunt selecteren.

De hoezen zelf zijn gemaakt van stevig 300D polyester en ze beschermen tegen regen, stof, vorst en ook UV-straling. De binnenzijde is voorzien van een zachte voering, wat moet voorkomen dat de hoes niet krast op de lak. Aan de binnenzijde is de hoes verder voorzien van hittebestendige panelen (tot 300° C) op de uitlaatpositie(s) van de motor. Ventilatieflappen aan de bovenzijde moeten condensatie onder de hoes zoveel mogelijk helpen te voorkomen.

Heb je de hoes eenmaal over de motor getrokken, dan zorgen een dikke elastische zoom en een handige verstelbare band met kliksluiting er voor dat de hoes ook bij harde wind netjes om de motor blijft zitten. Handig zijn ook de stevige openingen onderin in de hoes aan voor- en achterzijde. Deze kun je gebruiken om bijvoorbeeld een kettingslot doorheen te halen, waardoor ook de hoes beschermd wordt tegen diefstal. En als je de motor in de openbare ruimte parkeert, kun je ook kiezen voor een hoes met kentekenvenster, aangezien de kentekenplaat in zo’n geval zichtbaar moet zijn. Info: www.dscovers.nl

MOTOPLUS-check: 5 sterren (van 5)

Getest door: redactie

Maten: M t/m XXL

Prijs: v.a. € 99,95

 

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Eerste indruk: Kawasaki Z500 SE

Eerste indruk: Kawasaki Z500 SE

18 maart, 2024

Het Europese middensegment groeit. Niet explosief, maar gestaag en dat is interessant genoeg voor Kawasaki  om voor ...

Overig nieuws