Getest

Getest: Vredestein Centauro ST sportieve toerband

Vredestein klinkt natuurlijk nog steeds zo Nederlands als maar kan, maar toch komen deze nieuwe sportieve toerbanden van de bandenfabrikant uit India. Sinds het Indiase megaconcern Apollo Tyres het Nederlandse merk heeft aangekocht, is het druk doende om voet aan de grond te krijgen op de motormarkt. In India zelf is het moederconcern al standaard bandenleverancier voor een aantal motorfabrikanten (o.a. KTM).

De eerste Vredestein-ontwikkeling, de sportieve toerband Centauro St, mochten we exclusief op Sicilië al even aan een eerste test onderwerpen. Op de twee testmotoren (BMW R1200RS, Yamaha MT-09) presenteren de radiaalbanden zich als lekker handelbaar en stabiel op hogere snelheden. Van een hinderlijk oprichtmoment is nauwelijks sprake. De banden voelen over het algemeen heel harmonieus aan. Ook de indrukwekkende natte grip kon dankzij een paar flinke regenbuien uitvoerig worden getest. Vredestein heeft haar nieuwe banden niet voorzien van de in het premium segment zo in zwang zijnde dual compound-technologie, maar garandeert desondanks een goede levensduur. De Centauro ST is er in de maten 120/70ZR17 (58W) en 180/55ZR17 (73W). Info: www.vredestein.com

MOTOPLUS-CHECK: *****

PLUS:

Zeer goede natte grip, goede feedback

MIN:

Tot dusverre slechts in één maat voor- en achterband leverbaar

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws