GasGas 450 Factory Edition 2024
Rond gaan als een fabrieksrijder? Met de GasGas Factory Edition is het optische deel helemaal correct en is de techniek fabrieksrijder waardig.
Het design van de MC250F (alleen te koop in Amerika) en MC450F Factory Editions komt van Troy Lee. Het eindresultaat is gelijk aan het uiterlijk van de Red Bull fabrieksfietsen. Het zadeldek is uitgevoerd in bijpassende kleuren. Er is meer aan de hand dan enkel kleurtjes. De Factory Editions hebben een kleinere benzinetank die gewicht bespaard en meer koelende lucht richting radiateur toestaat.
Het nieuwe frame bespaart de nodige grammen en laat meer flex toe. Dat vergemakkelijkt volgens GasGas vooral het insturen. Het frame heeft nieuwe protectie om het te beschermen en met voldoende grip om de motorfiets goed vast te kunnen knellen. De voorvork van WP heeft nieuwe instellingen die bij het vernieuwde frame passen.
Het nieuwe voorspatbord huisvest iets bijzonders: een GPS-sensor. In combinatie met de GasGas+ app stelt die je in staat om de motorfiets geheel naar eigen hand te zetten. Je kunt de vermogensafgifte aanpassen en het veergedeelte van de app geeft suggesties voor de afstelling. Klein addertje onder het gras: alleen het Rider-gedeelte van de app ontvangt informatie van de GPS-sensor. Voor de app dien je nog wel zeventig euro af te tikken.
Met de Rider-app kun je wel elke gereden ronde nakijken. De app geeft inzicht in: rondetijden, sectietijden, airtime, bochten-analyse en motorblok gerelateerde zaken als: toerental, gekozen versnelling, rijmodus, gasstand en meer.
Andere lekkere spulletjes die de Factory Editions onderscheiden van een gewone crosser van GasGas zijn onder meer: fabrieks wielen, CMC gefreesde kroonplaten, titanium Akrapovic uitlaatdemper, WP startsysteem, semi-zwevende voorremschijf, fabrieks carterplaat, gouden ketting en meer.
De GasGas 450 Factory Edition 2024 staat vanaf januari bij de dealers.