Nieuws

Elektrisch alleen voor racerij

Ducati heeft onlangs in Vallelunga nabij Rome haar MotoE GP-machine voor het 2023-seizoen gepresenteerd. Naast de belangrijkste technische gegevens – 150 pk vermogen, 140 Nm koppel, 225 kilo gewicht en 275 km/uur topsnelheid – waren natuurlijk vooral de (elektrische) toekomstplannen van de Italiaanse fabrikant interessant.

Elektrische motorfietsen voor straatgebruik gaat Ducati pas maken, zo liet Ducati-baas Claudio Domenicali weten, als de accupakketten – “met name het gewicht er van” – het mogelijk maken om de typische kenmerken van een productie-Ducati in zo’n elektrische machine te verwerken. Volgens Domenicali is dat “emotie, een sportief karakter, rijpret” – met de huidige stand van de accutechniek nog niet mogelijk. Ducati neemt dit seizoen het stokje over van Energica als exclusieve motorenleverancier voor het MotoE-kampioenschap, dat op 13 mei tijdens de GP van Le Mans van start gaat.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Eerste test: Yamaha XSR900 GP

Eerste test: Yamaha XSR900 GP

25 mei, 2024

Seks op wielen; de Yamaha XSR900 GP is niets minder. Typisch een motorfiets die je zo uit de folder koopt. Of is ...

Overig nieuws