Nieuws

Eerste indruk Harley-Davidson CVO Road Glide

Zoals de Shovelhead, Panhead en Knucklehead allemaal naam hebben gemaakt bij Harley-Davidson, gaat de Milwaukee-Eight VVT 121 motor dat ook doen. Wij kunnen het weten. Wij reden het nieuwe blok in luxe-toerer CVO Road Glide.

Met zijn opmerkelijke lijnenspel oogt de Harley-Davidson CVO Road Glide niet alleen als een Harley uit de toekomst, het is ook daadwerkelijk de toekomst voor de Amerikaanse motorfietsfabrikant. Rijmodi, variabele kleptiming (!), radiale Brembo’s en vering van Showa; het zit allemaal op deze uiterst exclusieve toerfiets.

harley davidson cvo road glide 2023 statisch 4

Foto: Jacco van de Kuilen

CVO is een afdeling binnen Harley-Davidson die standaardmotoren af-fabriek voorziet van exclusieve accessoires en kleurenschema’s. Om de hebfactor verder te vergroten worden de modellen in een gelimiteerde oplage uitgebracht. De prijs is er naar, die is net zo exclusief als het model zelf. Voor deze Road Glide tik je € 54,495,- af.

De Road Glide verrast (dankzij Showa) al door zijn stuurgedrag en het nieuwe blok maakt de beloftes waar. Het blok oogt niet alleen mooi, maar doet het ook op papier goed met 8 procent meer koppel en 9,5 procent meer topvermogen dan het 117”-blok. Ook in de praktijk is het blok dynamischer en gretiger dan ooit.

harley davidson cvo road glide 2023 actie 3De Road Glide is zoals het een Harley-Davidson betaamt zwaarlijvig (393 kilo), qua turbulenties niet perfect en heeft wat kleine dingetjes die we onder de noemer ‘karakter’ wegzetten, maar het is vooral de Harley van de toekomst. Harley-Davidson neemt weer een flinke technologische stap naar voren met goed werkende variabele kleptiming, rijmodi en een aangescherpt rijwielgedeelte.

Wil je werkelijk alles lezen over de CVO Road Glide? Lees dan in een van de komende nummers de volledige eerste test in Motoplus. 

Op slag verliefd en op zoek naar een dealer? Kijk dan hier voor een dealer in de buurt.

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws