Een soort Dax
Honda pakt in Brussel uit met de MSX 125. Meteen een tweede wereldpremière voor het Motorsalon 2013. De MSX 125 is een compleet nieuw motorfietsje met zuivere Honda genen.
Met z’n kleine 12 duimswielen en guitig uiterlijk is het meteen duidelijk waar ‘Big Red’ de mosterd haalde voor deze MSX 125. De MSX is dan ook een spirituele nakomeling van legendarische Honda-modellen als de Monkey en Dax. Deze laatste – of replica’s daarvan – lijkt momenteel wel populairder dan ooit tevoren. En misschien was het wel vanwege de Dax-cultuur dat Honda besloot om de SMX 125 op een steenworp van het Atomium te lanceren.
De MSX 125 moet Honda in staat stellen om een nieuwe, jonge generatie van klanten aan te trekken. Het merk hoopt dan ook dat deze hippe stadsmotor voor vele jongeren een springplank wordt naar grotere, zwaardere modellen en uiteindelijk naar ‘lifelong brand loyalty’. Om die jongeren aan te spreken ontwikkelde Honda dus de MSX 125. MSX staat daarbij overigens voor ‘Mini Street Xtreme’.
Om jongeren aan te spreken huldigde Honda drie belangrijke vuistregels voor de MSX 125. Het motorfietsje moest makkelijk berijdbaar – en parkeerbaar – zijn in de stad. Maar die zelfde vereisten golden evengoed voor het platteland. En uiteraard moest de MSX 125 ook plaats kunnen bieden aan een passagier m-v
De MSX 125 in een oogopslag:
125cc viertakt motor met injectie uit de Wave 125
Made in Thailand
Onderhoudsvriendelijk:
Compact: 1200 mm wielbasis, 12 duims wielen
765 mm zadelhoogte
101,7 kg rijklaar
vierbak
LED Achterlicht
Digitaal dashboard
Leverbaar in vier kleuren
Leuk genoeg toch?