Nieuws

Een nieuwe Honda

Twee jaar na de introductie van de NC700X geeft Honda z’n vriendelijke allrounder voor woon/werk-verkeer een stevige update.  De motor heet van af nu dan ook NC750X .

Zijn nieuwe naam dankt hij aan de vergroting van zijn cilinderinhoud. Honda vergrootte de boring van de cilinders tot 77 mm .De nieuweling heft nu  een cilinderinhoud van 745cc. Het vermogen is 40.3 kW, terwijl het maximale koppel 68 Nm is. Het herziene blok kreeg een extra balasas, die moet beletten dat hij bij hoge toerentallen te veel gaat trillen. Het design van de nieuwe uitlaatdemper is een stukje Accoustic Engeneering. de motor moet er vooral lekkerder door klinken.

Deze semi-automatische DCT bak  blijft ook voor 2014 op de optielijst staan. Een tweewegs ABS-systeem behoort daarentegen wel tot de standaarduitrusting. Honda pakte ook de ‘look ’n feel’ van de NC750X aan. Zo kreeg het zadel een nieuwe overtrek die meer grip aan de berijder moet bieden.De rijhouding is vrij recht op en garandeert een goede kijk op de weg en de cockpit. De remhendel is uit ergonomische overwegingen op zes manieren instelbaar.

Voeg bij die zithouding het lage zwaartepunt van de motorfiets en een stuuruitslag van 35° en je hebt een erg handelbare motorfiets, ook op lage snelheden. Ook de tellerpartij werd vernieuwd en toont nu de versnelling waarin je rijdt en het gemiddelde verbruik. De NC750X is voortaan ook uitgerust met Honda’s eigen HISS-systeem en is daarmee extra beveiligd tegen diefstal.

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws