Eagle Days bij Moto Guzzi dealers van zaterdag 14 tot en met zaterdag 21 mei.
De elegante V9 Roamer en de sportieve V9 Bobber, de splinternieuwe customs van Moto Guzzi, zijn gearriveerd in de showroom van de Moto Guzzi-dealers. Om de nieuwste creaties uit Mandello del Lario aan motorliefhebbers te introduceren, organiseert Moto Guzzi van zaterdag 14 tot en met zaterdag 21 mei de Eagle Days. Gedurende deze open-huisdagen zijn bezoekers en liefhebbers in de gelegenheid om de nieuwe Moto Guzzi’s V9 Roamer en V9 Bobber niet alleen van nabij te bekijken, maar er ook een testrit mee te maken.
De Moto Guzzi Eagle Days vormen niet alleen een interessante kennismaking met de nieuwe V9 serie. Ook de populaire V7II serie en de éénmalige V7 Stornello zijn authentieke Guzzi’s die in alles aansluiten bij de hedendaagse trend van karakter en beleving. Voor alle kopers van een V7II monteert de Moto Guzzi-dealer in deze meimaand – zonder kosten – een imposante Arrow-uitlaat ter waarde van € 1.400. Een accessoire waarmee deze Guzzi wordt verfraaid met behoud van de karakteristieke V-twin sound.
V9: de ultieme custom van Moto Guzzi
Moto Guzzi is in 1921 opgericht en met 95 jaar Europa’s oudste motorfietsmerk. Een prima gelegenheid om de V9 te introduceren, een smaakvolle ‘medium size’ custom motorfiets, voortbordurend op een 40-jarige geschiedenis van custommodellen. De V9 betekent een nieuw productsegment in de modelreeks uit Mandello del Lario en is in twee verschillende versies ontwikkeld. De V9 Roamer is de conventionele uitvoering met veel glans en neemt het stokje over van de legendarische Nevada die ruim twintig jaar deel uitmaakte van het Guzzi-gamma. De Roamer onderscheidt zich door zijn gebruiksvriendelijkheid. De V9 Bobber daarentegen vertegenwoordigt de donkere en sportievere inborst van Moto Guzzi. Hij valt op door zijn allesbepalende, zwarte looks en banden gemonteerd op 16 inch velgen.
De twee nieuwe ‘medium-size’ Moto Guzzi’s kenmerken zich door hun buitengewone constructiekwaliteit en afwerking van details: van de lasnaden van het frame tot het lakwerk van de metalen tank. Door de compacte afmetingen en de lage buddy laat de V9 zich makkelijk besturen. Het gewicht is met zo’n 200kg bescheiden te noemen voor deze klasse.
Het sterke stalen frame is gecombineerd met een 850cc, tweekleppen, dwarsgeplaatste 90° V-twin. Deze V-twin is volledig nieuw ontworpen met als doel een soepele vermogensafgifte en een bruikbaar koppel. De krachtbron ontwikkelt een koppel van 62 Nm bij slechts 3.000 tpm voor het specifieke customkarakter, gebruiksgemak en snelle response bij lage toerentallen.
Tot de standaarduitrusting van de twee Moto Guzzi V9 machines behoren ABS, instelbare en uitschakelbare tractie controle, startonderbreking, een USB-poort alsmede een geheel nieuw instrumentarium in een enkelvoudige, ronde klok.
Wil je alles weten over deze nieuwe Guzzi’s? Kijk eens op: https://niwa.nl/nieuws/italiaans-nieuws-2016
Ze staan glanzend en wel te wachten op de proefrit.