Nieuws

Dit is de nieuwe Mash X-Ride Classic 650

Het Franse motormerk Mash heeft tijdens de Brussels Motor Show haar gloednieuwe X-Ride Classic 650 gepresenteerd. Een nieuwe klassiek gestileerde allroad op basis van het afgelopen jaar gelanceerde 650-platform.

De nieuwe motor wordt volgens het merk het boegbeeld van de nieuwe X-Ride Classic-familie. Net als de in 2019 gepresenteerde Dirt Track 650, beschikt ook de nieuwe X-Ride Classic over de 644 cc eencilinder. Deze is in de nieuwe hoogpoter van Mash goed voor een topvermogen van 40 pk bij 6.000 tpm en 45 Nm koppel bij 4.500 tpm.

Zo te zien heeft Mash zich voor de looks duidelijk laten inspireren door de Yamaha XT500. Gezien de aantrekkingskracht van die motor, geen verkeerde keuze. Deze klassieke all/offroad look wordt bij de Mash verder aangevuld met een minimalistisch en deels digitaal dashboard en ledverlichting. Hoeveel de nieuwe Mash gaat kosten, is nog niet bekendgemaakt.

Komende zomer moeten de eerste modellen bij de dealer staan.

2020 Mash X-Ride 650

MOTOR lucht/oliegekoelde eencilinder viertaktmotor, enkele ketting-aangedreven bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder, benzine-injectie, mechanisch bediende natte meerplaatskoppeling, vijfversnellingsbak, O-ring ketting.
Cilinderinhoud 644 cc
Boring x slag 100,0 x 82,0 mm
Compressie 12.1:1
Max vermogen 29,4 kW (40 pk) bij 6.000 tpm
Max. koppel 45Nm bij 4.500 tpm
RIJWIELGEDEELTE wiegframe, upside-down voorvork, dubbelzijdige swingarm met monoschokdemper, enkele schijfrem voor Ø 320 mm met vierzuiger remklauw, schijfrem achter Ø 240 mm met zwevende enkelzuiger-remklauw.
Aluminium gietwielen 3.50 x 17, 5.50 x 17
Bandenmaten 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
MATEN EN GEWICHT wielbasis 1.470 mm, balhoofdhoek n.b., naloop n.b., veerweg v/a n.b., zithoogte 783 mm, drooggewicht 169 kg, grondspeling 210 mm, tankinhoud 12 liter.
Prijs n.b.

 

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws