Nieuws

De Italianen flikken het weer

Sinds Ducati is ingelijfd door Audi is Daimler – lees: Mercedes-Benz – ook ernstig op zoek naar een status gevende motorfabrikant. Zodat Mercedes rijders nooit meer een Ducati hoeven te kopen. Daarom willen de Duitsers nu participeren in  MV Agusta.

Het (ten dele) onder de hoede hebben van een motormerk is blijkbaar marketingtechnisch ontdekt. BMW maakt dat een-tweetje al sinds het jaar kruik en Audi kan zich recent eigenaar noemen van Ducati. Mercedes-Benz heeft nog geen motormerk in handen, maar daar kan verandering in komen want Mercedes en MV zijn blijkbaar druk aan het daten.

MV Agusta gaat naar de beurs en dat is vaak het moment voor externe investeerders is om in te haken en mee te deinen.

We zijn benieuwd naar de relatie die hier mogelijk uit voortkomt. MV brengt immers niet veel meer in dan de zo gewenste status. Het is een van de fantastische Italiaanse merken waar van zelfs de boekhouders eerder voor de passie dan voor de pasta gaan.

We hebben dit soort Italiaanse avonturen eerder gezien. Een schemaatje? De Italianen krijgen heel veel geld. Het lukt ze niet om hun product renderend te krijgen. Na een paar jaar verkoopt MB de boedel voor een symbolisch bedrag terug aan de belanghebbenden van MV. Maar het merk is weer voor een poosje gered.

Want zei Cruijf het niet: “Fan de Italianen ken je wel ferliezen, maar nooit winnen”.

 

Mooi toch?

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws