De Bullet 350 keert terug bij Enfield
Royal Enfield kondigt de terugkeer van de Bullet 350 aan. De legendarische motorfiets keert terug in twee versies.
Het was in 1932 dat Royal Enfield het laken van de eerste Bullet trok. Liefst 91 jaar verder bestaat het model nog altijd en daarmee is het de Bullet het langslopende model in productie. Royal Enfield gebruikt het J-platform motorblok (ook bekend uit de Meteor, Classic en HNTR) als aandrijfkracht voor de modern classic. De kleine eencilinder is goed voor 20,2 pk en 27 Nm koppel. Als een echte Royal Enfield produceert de mono flink wat koppel bij lage toerentallen.
Royal Enfield lanceert direct twee versies. De Bullet Standard is – het mag met die naam geen verrassing heten – het basismodel. De benzinetank van de luxere Bullet Black Gold is gespoten in glanzende en matte lak, hij heeft een koperkleurig tankembleem en pinstriping. Tot slot zijn het motorblok en uitlaatsysteem zwart.
Los van de laklaag en afwerking deelt het duo veel met elkaar. Beide hebben een 13-liter druppeltank, wegen droog 195 kilo en hebben een zithoogte van 805 millimeter. Het gedrongen rijwielgedeelte (wielbasis 1390 millimeter) is een gesloten wiegframe dat vooraan een telescoopvork huisvest met een diameter van 41 millimeter en achteraan zoals verwacht stereoschokdempers.
De oudste productiemotorfiets ter wereld staat in zijn compleet nieuwe uitdossing eind oktober of begin november bij de dealers.
Wil je weten hoe zo’n J-motorblok presteert in de HNTR? Lees dan hier de eerste test.