Nieuws

Crisis? What crisis?

De totale diefstal van motorrijwielen (dat is dus inclusief scooters) is in 2011 van 1867 in 2010 tot 1996 in 2011 met bijna 7% gestegen en  weer in de buurt van piekjaar 2009 (2002 gestolen).

De handel in gestolen motoren moet het dus aardig in de lift zitten. Een aanduiding dat de crisis voorbij is?

De diefstallen vinden vooral plaats in de regio’s Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. In de politieregio’s Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden werden 200 of meer motorrijwielen gestolen; ze zijn gezamelijk verantwoordelijk voor ruim 43 % van de diefstallen van alle motorrijwielen in 2011.

Een op de vijf gestolen motorrijwielen werd binnen de politieregio Amsterdam-Amstelland gemeld.

Uit de cijfers van het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit blijkt dat (gekentekende) motorfietsen van het merk KTM met 0,9% relatief het meeste kans lopen gestolen te worden.

Van de 8400 KTM’s in Nederland werden er dit jaar 73 gestolen, dit is dus 0,9 op de 100. Harleys en ‘Eigenbouws’met Harley blokken zijn ook nog erg in trek bij het dievengilde. En na hun verdwijning worden ze bijna nooit teruggevonden.

De leden van de Ural Dnepr Club voelen zich gediscrimineerd. ook dit jaar is er weer geen enkele Russische motorfiets gestolen. Zelfs geen net afgetankt exemplaar

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Honda-kloon van Cyclone

Honda-kloon van Cyclone

26 april, 2024

Zongshen dochteronderneming Cyclone heeft met de RC680 haar eerste supersportfiets gepresenteerd. Eerder deze maand ...

Overig nieuws