Nieuws

CFMoto line up 2024 Nederland bekend

CFMoto heeft de line up bekendgemaakt van modellen die in 2024 bij de Nederlandse dealers in de showroom staan. Op de prijzen is het nog even wachten.

CFMoto 450SR S

Een 35kW A2-racer aangedreven door een 450cc-paralleltwin met 270°-krukas en het sportievere broertje van de SR. De ’S’ wordt standaard geleverd met een enkelzijdige swingarm, een verbeterde achterrem (van 220mm naar 240mm en nu met dubbelzuiger remklauw) en aangepaste aerodynamica. Tractiecontrole en een slipper clutch behoren tot de standaard uitrusting. De 450SR S zal vanaf januari leverbaar zijn. 

CFMoto 450NK

De 800NK, ontworpen door het Italiaanse designbureau Modena 40, krijgt een kleiner broertje en dat is niet zomaar een 450SR zonder kuip. De 450NK doet qua looks niet onder voor zijn grote broer en door het 450cc-motorblok met 270° krukas zijn er prima ingrediënten voorhanden voor een indrukwekkende rijervaring. Leverbaar vanaf januari 2024.

CFMoto 450CL-C

Ook de geheel nieuwe CFMOTO 450CL-C is voorzien van de 450cc paralleltwin, maar hier heeft CFMoto niet de nadruk gelegd op hoge toeren maar op koppel bij lagere toeren. Leveren de bovenstaande 450-modellen een maximaal koppel van 39 Nm bij 7.600 toeren, de CL-C levert zijn maximale koppel van 42 Nm al bij 6.250 toeren. De zithoogte is toegankelijk met 690 mm en dat geldt ook voor het gewicht van 181 kilo. De 450CL-C is leverbaar februari/ maart 2024. 

CFMoto 450MT

Het laatste 450cc-nieuws is de geheel nieuwe 450MT. Ontworpen door het bekende designbureau Kiska. Rond de 450cc paralleltwin is een motorfiets gebouwd, die overal inzetbaar is, van dagelijks woon-werkverkeer tot langeafstandsritten. Met zijn instelbare zithoogte (820 mm standaard en  800 verstelbaar), zijn 17,5-liter-tank en de 220 mm grondspeling kom je niet alleen ver zonder te tanken maar ook veilig en over elke hindernis. De nieuwe 450MT is leverbaar vanaf februari/ maart. 

CFMoto 700MT

De 650MT was altijd de allrounder in het CFMoto-modelgamma, maar nu is deze machine voorzien van het 693cc-motorblok van de CL-X familie. Meer vermogen, meer koppel en meer souplesse dus. Het uitlaatsysteem werd geoptimaliseerd en ook de remmen ondergingen een update. Daarnaast werd de stroomlijn moderner, steviger en duurzamer. Ook de verlichting is herzien en de 700MT heeft nu een 5” TFT scherm. De 700MT is vanaf januari leverbaar.

CFMoto 800MT Explore

Na de Sport, de Touring is er nu de Explore-uitvoering in 800MT-lijn. Deze heeft als extra’s ten opzichte van de Touring tractiecontrole, een 8” multi media interface (MMI) dashboard met touchscreen, een RDS rear radar (biedt een functie voor hulp bij het veranderen van rijstrook) en de Maxxis banden worden vervangen door Michelin allroad-banden. Technisch blijft de Explore gelijk aan de Sport en de Touring. Dit complete allroad-pakket zal leverbaar worden vanaf februari/maart. 

CFMoto 800NK Advanced

Voorzien van dezelfde 799cc tweeclilinder (70kW/ 81Nm) als de 800NK Sport, maar wel vol met features, zoals een 8”  volledig gelamineerd TFT-display met voice control, carplay, simpele navigatie, positioneringssysteem met alarmmelding en de mogelijkheid om via de CFMoto Ride App de software van de 800NK online te updaten. Naast het geavanceerde dashboard heeft de Advanced een keyless startsysteem, follow-me-home-verlichting, automatische koplampverlichting en ambient-verlichting op het stuur, dat zich aanpast aan de rijmodus (Rain Street Sport). Een quickshifter (up&down), cruise control en stuurdemper zijn ook standaard. Leverbaar vanaf februari/maart 2024. 

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws