BMW designwedstrijd
BMW is op zoek naar de motor van morgen. Wat moet ‘ie kunnen? Wat mag ‘ie kosten? Wie gaat hem kopen? Sinds april draait er op de Zwitserse website www.atizo.com een wedstrijd waar de kopers van morgen hun wensen en dromen voor een nieuwe motorgeneratie kenbaar kunnen maken. BMW hoopt zo in contact te komen met jonge motorrijders die nu nog niet tot de klassieke BMW doelgroep behoren. Doel is natuurlijk om ideeën, voorstellen en oplossingen te verzamelen, die innovatieve techniek, passie en lifestyle belichamen. Richtlijnen en beperkingen zijn er nauwelijks, waardoor iedere deelnemer zijn persoonlijke droom op twee wielen kan beschrijven, tekenen of schetsen. De eerste fase eindigt op 17 juli en wordt beloond met 3000 Zwitserse Frank. De beoordelingscriteria zijn: toekomstige bruikbaarheid, marktpotentieel, creativiteit en realiseerbaarheid. In de tweede fase krijgen de tien beste inzenders de kans om hun idee in een concept te verwezenlijken.