Nieuws

Bloedsnel koekblikje van Honda

Een auto? Dan moet er wel iets bijzonders mee aan de hand zijn. En ja, dat heb je helemaal goed. Deze potsige Honda N600 heeft namelijk het blok van een Honda VFR800 onder de motorkap liggen.

In zijn originele configuratie moest de compacte Honda N600 het doen met een luchtgekoelde 599cc tweecilinder, die op zijn top 9.000 toeren kon draaien en goed was voor maximaal 42 pk en 51 Nm koppel. Daarmee behaalde het dwergje een topsnelheid van krap 135 km/uur. Met de uit 1998 afkomstige V4 is dat anders. Volgens het specificatielijstje is de nu achterwielaangedreven auto namelijk goed voor een gezonde 115 pk en 75 Nm koppel. Daarnaast wordt pas bij 12.000 toeren het rode gebied bereikt.

En de topsnelheid? Die ligt nu boven de 200 km/uur! Een Mazda MX-5 (NA) diende als onderdelendonor voor de ombouw van het chassis naar een onafhankelijke wielophanging en het vierschijf- remsysteem. Onder de fraai verbrede wielkasten zitten 13-inch velgen en het schakelen gaat nu via flippers aan weerszijden van het stuur. Enige nadeel? Er zit geen achteruit op. Gelukkig is een U-bocht met zo’n koekblikje geen probleem.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws