Nieuws

Belgische retro

Tot noch toe was het Belgische Bullit Motorcycles (Bullit met één t inderdaad, vermoedelijk wilden ze koste wat kost juridische conflicten omtrent de naam uit de weg gaan) vooral bekend van stijlvolle retro tweewielers met een cilinderinhoud van 50 en 125 cc. Daar gaat echter verandering in komen!

Want ziehier de Bluroc 250, waarmee de Belgische fabrikant niet alleen qua cilinderinhoud opschakelt, ook wat betreft de blokconfiguratie zelf. In het stalen buizenframe van de in China geproduceerde tweewieler huist namelijk een redelijk klassieke, luchtgekoelde V-twin met een vijfversnellingsbak. Naar verluid is het blok afkomstig van het Chinese Lifan en goed voor maximaal 17 pk, waarmee de 151 kilo zware Bluroc een top zou moeten kunnen halen van rond de 125 km/uur

Net als de andere modellen uit huize Bullit geniet ook de Bluroc een uitgesproken klassieke uitstraling, dankzij onder meer de ronde koplamp, vele zwarte details, spaakwielen, korte spatbordjes en de druppelvormige tank. Accenten als de geperforeerde hitteschildjes bij de 2-in-1 uitlaat, de grof geprofileerde banden die een scheutje scrambler aan de mix toevoegen en niet te vergeten de vorkpootrubbers, zetten het retro karakter vervolgens nog eens extra dik aan.

De Bullit Bluroc 250 komt er in twee kleuren, matgrijs en matgroen. De prijs is nog niet bekend. Info: www.bullitmotorcycles.com

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Honda-kloon van Cyclone

Honda-kloon van Cyclone

26 april, 2024

Zongshen dochteronderneming Cyclone heeft met de RC680 haar eerste supersportfiets gepresenteerd. Eerder deze maand ...

Overig nieuws