+ Plus

Test 12 regenpakken

Dat in het tijdperk van hypermodern textielweefsel en waterdichte leren pakken nog dunne plastic overgooiers nodig zijn, is eigenlijk maar moeilijk te geloven. Maar als noodoplossing voor onderweg, of de aanhangers van het gewone leren pak is het klassieke regenpak nog steeds onmisbaar. Een test van vijftien regenpakken in één- en tweedelige uitvoering.Heb je het beeld nog voor ogen? Een groep motorrijders die zich in de regen onder een viaduct heeft verzameld om zich gezamenlijk min of meer elegant in een regenpak te hijsen. Nu denk je al snel, wanneer heb ik dit eigenlijk voor de laatste keer gezien? En gelijk heb je, dat is alweer een poosje geleden. De toer-liga reist anno 2011 bijna unaniem in waterdichte allweather motorkledij. Dreigt de regen, hoeft hij, wanneer nodig, enkel te stoppen om zijn ventilatieritsen te sluiten. Maar doorgaans beweegt hij zich zelfs zonder stoppen van goed in slecht weer en omgekeerd. De laatste jaren hoef je het wat betreft waterdichte outfits overigens niet eens meer enkel in de textiel hoek te zoeken. Meer en meer fabrikanten presenteren leren combi’s op basis van een membraan laminaat constructie, dus de strakke pasvorm en het directe gevoel van een leren pak in combinatie met de praktische waterdichtheid van een allweather combi. Toch betekent deze ontwikkeling niet het einde van het klassieke regenpak, zeker nu beschermende casual kleding waar looks belangrijker zijn dan praktische eigenschappen, bijvoorbeeld motorjeans, alsmaar populairder wordt. Het aanbod is ruim en bevindt zich vooral in het prijssegment tot vijftig euro. Daarboven wordt het immers knap moeilijk om iemand warm te laten voor een doorgaans nogal karig uitgeruste overgooier. Vooral ook omdat regenpakken en –combi’s uit het duurdere segment, zoals bijvoorbeeld de € 99,95 kostende IXS Niagara, al de concurrentie aangaan met goedkope textielcombinaties. Daarom probeert men dergelijke regenpakken ook meer aantrekkelijk te maken door wat extra’s te bieden. Bij Difi Sirocco heeft men bijvoorbeeld nagedacht over een makkelijke instap: de broekspijpen laten zich middels klittenband aan het dijbeen fixeren, waardoor je zelfs met een paar lompe laarzen aan er zo inschiet. Tegelijkertijd is er ook aan het opbergen gedacht, de transporttas waarin het pak zich laat opbergen zit handig verstopt achter het front. Hein Gericke biedt dezelfde handigheidjes, met als andere highlights op uitrustingsgebied de extreem hoge, ruim onder de helm zittende kraag. Het kan haast niet anders of de designer is een man van de praktijk die zelf waarschijnlijk al ettelijke keren geplaagd is door water dat via de kraag binnensijpelt. Bij de FLM van Polo gaan ze nog een stap verder en hebben een nauwsluitende helmcapuchon in de kraag opgeborgen. Met de Stormchaser probeert FLM het regenpak zelfs naar een heel nieuw niveau te tillen, hierin zit namelijk zelfs een membraan verwerkt. Een luxe overigens die je bij de overige testkandidaten vergeefs zoekt. Om deze uitrustingsgimmick echter volledig tot zijn recht te laten komen (en ook de meerwaarde ervan te ervaren), is het wel zaak dat de onderliggende kleding goed ventileert. Desalniettemin laat de bijna één kilo wegende Stormchaser zich veel comfortabeler dragen dan de twee keer zo zware Tornado uit hetzelfde huis. Maar goed, alle innovatieve ideeën en eigenschappen ten spijt, uiteindelijk is slechts één ding belangrijk: de waterdichtheid. Onder de douche werd een sterk aanhoudende regenbui gesimuleerd, waarin alle pakken het tien minuten droog moesten zien te houden. Niet staand natuurlijk, maar in de voor motorrijders specifieke zithouding. Drie van de geteste regenpakken wisten het wassende water niet buiten de deur te houden, waarbij frontrits doorgaans de achilleshiel bleek. Uit gebruiksvriendelijk oogpunt zijn de meeste regencombi’s voorzien van een ruime, diagonale instap. Wanneer de rits aan de binnenzijde echter niet is voorzien van een ruime overlap die bovenaan gefixeerd kan worden, gaat het mis. Door de zithouding hoopt water zich op in een vouw en dringt vervolgens, ondanks de overlap aan de buitenzijde, door de rits zelf, door naar binnen. Bij het aantrekken is dus wel enige oplettendheid geboden. De binnenste overlap zo ver mogelijk bovenaan de kraag vastzetten (sommige fabrikanten hebben hun outfits daarvoor zelfs van een drukknoop voorzien), rits sluiten en deze vervolgens met de buitenste klittenband overlap zo mogelijk zonder vouwen afdekken. Degenen die bewust voor een tweedelig regenpak hebben gekozen, vermijden bij voorbaat al het probleem van waterophoping in de zitvouw. De broeken hebben over het algemeen een hoge taille (model Obelix) en de overlapping met de jas is groot. Dat dit een praktische en effectieve constructie is bewijst ook het feit dat alle geteste tweedelige regencombi’s honderd procent waterdicht bleken. Bovendien zijn een losse broek en jas ook duidelijk gebruiksvriendelijker in de omgang en laten ze zich – zoals bijvoorbeeld de IXS Horton – uiterst compact opvouwen en moeiteloos wegpakken in een gemiddelde tanktas. En zeker dat laatste is ook niet onbelangrijk. Een regenpak kan immers nog zo waterdicht zijn, thuis in de kast heb je er maar weinig aan.________________________________________[KASTEN WASS TUN BEI NASSKALTEM WETTER?]WAT TE DOEN BIJ WATERKOUD WEER?GEMOEDELIJK DE WINTER DOORTwee decennia geleden was een eendelige thermocombi verplichte kost voor eenieder die er ook op winterse dagen nog op de motor op uit trok. De merknaam Thermoboy werd zelfs een typenaam om het hele scala aan eendelige thermo outfits onder één hoed te vangen. De originele Thermoboy – een ontwerp van Paul A. Boy afkomstig van kleding voor koelhuismedewerkers – bestaat inmiddels niet meer, de naam zelf echter nog wel. Winkelketen Polo heeft de naamrechten gekocht en gebruikt deze voor haar eigen collectie winterkleding, waaronder de eendelige Snowtrooper (€ 89,95). Er zijn echter meerdere fabrikanten die hun collectie uitbreiding met de terugkeer van de thermocombi, zoals Difi met de Husky II (€ 199,95) en Husky Pro (€ 259,95) en Grand Canyon met de Calgary (€ 179,00). De warmte van de originele Thermoboy in combinatie met de techniek van vandaag.[ANDER BILD VON GC_CALGARY VERWENDEN]Grand Canyon’s bijdrage voor winterrijders: de Calgary Suit. Verkrijgbaar in drie kleuren, met protectoren op schouders, ellebogen, rug en knieën en in de maten S t/m 3XL voor € 179,00.________________________________________BÜSE RegenoverallImporteur: Büse, tel. +49 (0)24-711 2690, www.buese.comPrijs: € 64,95Maten: S tot 5XLKleur: zwart/neongeel, zwart/grijsBuitenmateriaal/voering: polyester/polyesterGewicht*: 970 gramLand van herkomst: PakistanUitrusting: diagonale ritssluiting met labyrintsluiting en klittenband overlap; bovenlichaam gevoerd; overlap aan binnenzijde met drukknoopsluiting; kraag met klittenbandsluiting; taille met elastiek; elastische boorden bij zowel armen als benen; boord van broek voorzien van rits- en klittenbandsluiting; reflectiestrepen; binnenzak.Waterdichtheid: na 2,5 minuut dringt veel water door op buikhoogte. PLUSGemakkelijke instap; strak te fixeren beensluiting; overlap binnenin met drukknoopsluiting uitermate praktisch; diagonale rits is makkelijk en snel te bedienen; nauwsluitende kraag; voering zit goed vast; goede arm- en beenlengte.MINBoorden van mouwen alleen met elastieksluiting; enkel bovenlichaam gevoerd; wat magere uitrusting; niet volledig waterdicht.CONCLUSIEMinimalistisch uitgevoerde jas die in de belangrijke waterdichtheidstest een veer laat. Schittert daarentegen met een uitstekend draagcomfort en neemt weinig ruimte in beslag.[Logo MotoPlus]-oordeel: onvoldoende________________________________________DIFISirocco FlashImporteur: MotoPort, tel. 0413-385 850, www.motoport.nlPrijs: € 84,95Maten: XS t/m 3XLKleur: zwart/neongeel/zilverBuitenmateriaal/voering: polyamide met PVC-coating/polyesterGewicht*: 1340 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: diagonale ritssluiting met labyrintsluiting en klittenband overlap; doorlopende voering; breedteverstelling bij benen en bovenarmen (klittenband); gevoerde kraag; elastische taille; elastische boorden bij zowel armen als benen; boord van broek voorzien van rits- en klittenbandsluiting; reflectiestrepen; binnenzak die binnenstebuiten gekeerd als draagtas (met buikriem) fungeert.Waterdichtheid: 100% waterdichtPLUSMakkelijke instap met aantrekhulp; strak te fixeren beensluiting; voering zit goed vast; diagonale rits makkelijk te bedienen; aangename, zachte kraag die goed aansluit; goede arm- en beenlengte; ruime uitrusting.MINBoorden van mouwen alleen met elastieksluiting; geen klittenbandsluiting aan kraag; binnenste overlap laat zich niet vastzetten; voering bij benen komt soms tussen de rits.CONCLUSIEDe Difi Sirocco Flash houdt het water niet alleen buiten, maar biedt ook praktische extra’s als een geïntegreerde opbergtas en aantrekhulp. [Logo MotoPlus]-oordeel: zeer goed________________________________________HEIN GERICKE CompetitionImporteur: Hein Gericke Nederland, tel. 020-411 9269, www.heingericke.nlPrijs: € 69,95Maten: S tot XXLKleur: zwart/neongeel/zilverBuitenmateriaal/voering: nylon met PU-coating/polyesterGewicht*: 1440 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: diagonale ritssluiting met labyrintsluiting en klittenband overlap; doorlopende voering; breedteverstelling bij bovenarmen (klittenbad); gevoerde kraag met klittenbandsluiting; elastische taille; elastische boorden bij zowel armen als benen; boord van broek voorzien van elastiek en ritssluiting; reflectiestrepen; binnenzak die binnenstebuiten gekeerd als draagtas fungeert; buitenzak; aparte draagtas.Waterdichtheid: 100% waterdichtPLUSMakkelijke instap; uitstekend bedienbare ritsen; zeer hoge, aangename kraag die goed afsluit; broekspijpen hebben goede lengte.MINBoorden van mouwen alleen met elastieksluiting; binnenste overlap klemt licht in de diagonale rits; voering verschuift deels naar buiten bij het aantrekken; mouwen iets te kort; zwakke elastische boord van de broekspijpen.CONCLUSIEMet uitzondering van kleine tekortkomingen bij aantrekken en sluiten biedt de Hein Gericke combi op natte dagen toch voldoende reserves.[Logo MotoPlus]-oordeel: zeer goed________________________________________IXS NiagaraImporteur: Nerons Benelux, tel. 036-547 1577, www.nerons.nlPrijs: € 99,95Maten: XS tot 5XLKleur: zwart, neongeel/zilverBuitenmateriaal/voering: polyester met PU-coating/polyesterGewicht*: 1194 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: diagonale ritssluiting met labyrintsluiting en klittenband overlap; doorlopende voering; breedteverstelling bij de taille (heupgordel) en bovenarmen (drukknopen); gevoerde kraag met klittenbandsluiting en helmcapuchon; elastische taille; elastische armboorden met klittenbandsluiting; elastische broekvoord met ristsluiting; reflectiestrepen; zitvlak met antisliplaag; aparte draagtas met heupgordel. Waterdichtheid: na anderhalve minuut dringt veel water door op buikhoogte en bij de kraag. PLUSZeer comfortabele instap; ruime breedteverstelling mogelijkheden; zeer goede uitrusting; lengte van mouwen goed.MINBroekspijpen te lang; elastische borekboorden te wijd en elastiek te slap; beenvoering komt tussen de rits van de pijpen; kraag sluit niet goed af; erg optimistische prijs; niet waterdicht.CONCLUSIELuxeuze combi met uiterst rijke uitrusting, in de praktijk hapert het echter aan draagcomfort en blijkt de Niagara niet bij machte het water buiten de deur te houden.[Logo MotoPlus]-oordeel: onvoldoende________________________________________IXS OrcaImporteur: Nerons Benelux, tel. 036-547 1577, www.nerons.nlPrijs: € 59,95Maten: XS tot 5XLKleur: zwart, zwart/rood, zwart/blauw, zwart/grijs, zwart/neongeelBuitenmateriaal/voering: nylon met PU-coating/nylonGewicht*: 520 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: diagonale ritssluiting met labyrintsluiting en klittenband overlap; bovenlichaam gevoerd; gevoerde kraag met klittenbandsluiting; elastische taille; elastische boorden bij zowel armen als benen; boord van broek voorzien van rits- en klittenbandsluiting; reflectiestrepen.Waterdichtheid: 100% waterdichtPLUSExtreem licht; zeer klein pakformaat; uiterst makkelijke instap; nauwsluitende broekspijpen; aangename en nauwsluitende kraag; mouwen en broekspijpen goede lengte; rits klemmen niet.MINGeen zakken; alleen bovenlichaam gevoerd; elastiek in taille te slap; hobbezakachtige pasvorm; magere uitrusting.CONCLUSIEVeel verschillende maten en kleuren, uiterst compact pakformaat en niet geheel onbelangrijk, honderd procent waterdicht. Enkel bij de pasvorm moet de Orca passen. [Logo MotoPlus]-oordeel: goed________________________________________MOTOZOOMProof Splash IIImporteur: Motozoom, tel. 0900-294 1199 (45 c/pm), www.motozoom.nlPrijs: € 39,95 (actieprijs, normaal € 49,95) Maten: XS tot 5XLKleur: rood/antracietBuitenmateriaal/voering: polyester met PVC-coating/polyesterGewicht*: 1384 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: diagonale ritssluiting met labyrintsluiting en klittenband overlap; doorlopende voering; breedteverstelling bij taille (klittenbandgordel), onderarmen (klittenband) en onderbenen (klittenband); gevoerde kraag met klittenbandsluiting; elastische taille; elastische boorden bij zowel armen als benen; boord van broek voorzien van rits- en klittenbandsluiting; reflectiestrepen; zitvlak en enkels met antislip laag; twee buitenzakken; drie binnenzakken.Waterdichtheid: na 2,5 minuut dringt veel water binnen. PLUSRijke uitrusting; zeer praktische breedteverstellingen; nauwsluitende pasvorm; goed bedienbare diagonale ritssluiting; nauwsluitende broekspijpen; strak elastiek; lengte van mouwen goed.MINMoeilijke instap; voering raakt verstrikt in de laars; kraag sluit niet goed af; niet waterdicht.CONCLUSIEHet uitrustingswonder voor een low budgetprijs uit huize Motozoom overtuigt met een domweg solide pasvorm, valt bij regen helaas door de mand. [Logo MotoPlus]-oordeel: onvoldoende________________________________________FLM TornadoImporteur: Polo Expressversand, tel. +49 180-522 5785, www.polomotorrad.dePrijs: € 69,95 (exclusief verzendkosten)Maten: S tot XXLKleur: zwart/roodBuitenmateriaal/voering: polyamide/polyesterGewicht*: 1908 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: diagonale ritssluiting met labyrintsluiting en klittenband overlap; doorlopende voering; breedteverstelling op bovenarmen (klittenband); kraag met klittenbandsluiting en helmcapuchon; elastische taille; elastische boorden bij zowel armen als benen; boord van broek voorzien van rits- en klittenbandsluiting; reflectiestrepen; zitvlak met antislip laag; één buitenzak; twee binnenzakken.Waterdichtheid: 100% waterdichtPLUSMakkelijke instap, laarzen kunnen weliswaar in de voering blijven haken, maar de snit is absoluut wijd genoeg; nauwsluitende broekspijpen mogelijk; goed strak elastiek gebruikt; ritssluitingen lopen makkelijk, voering klemt niet; mouwen laten zich nauw sluiten; mouwen en broekspijpen hebben goede lengte; zeer goede uitrusting.MINZonder helmcapuchon wat wijde hals door te gering stelbereik; middelmatige pasvorm door wat wijde snit. CONCLUSIEZwaar kaliber regenpak die niet onder de indruk raakt van een flinke Noordwesterstorm. Pasvorm is maar middelmatig, daarentegen wel honderd procent waterdicht.[Logo MotoPlus]-oordeel: goed________________________________________BÜSE Regenjas/-broekImporteur: Büse Nederland, +49 (0)24-711 2690, www.buese.comPrijs: € 44,95 (jas); € 32,95 (broek)Maten: XS tot 5XLKleur: zwart/neongeel, zwart/grijs (jas); zwart (broek)Buitenmateriaal/voering: polyester/polyesterGewicht*: 1388 gramLand van herkomst: PakistanUitrusting: Jas: ritssluiting met labyrintsluiting, klittenband en drukknopen; volledig gevoerd; kraag met klittenbandsluiting; elastische boorden; elastische taille; binnenzak; reflectiestrepen. Broek: volledig gevoerd; elastische bovenboord; elastische broekspijpboorden met rits- en klittenbandsluiting; reflectiestrepen.Waterdichtheid: 100% waterdichtPLUSZeer makkelijke instap; broekritsen perfect; strak elastiek; nauwsluitende broekspijpen mogelijk; zeer ruime overlapping; goede verstelling van de kraag die ook mooi aansluit; arm- en beenlengte goed.MINMouwboorden enkel voorzien van elastiek; kraag schuurt licht; geen broekzakken.CONCLUSIEDe tweedelige regenbroek en jas uit huize Büse laat zich in de regen van zijn beste kant zien. Enkel een kleine faux pas bij de kraag.[Logo MotoPlus]-oordeel: zeer goed________________________________________DIFISeismo/ZipImporteur: MotoPort Nederland, tel. 0413-385 850, www.motoport.nlPrijs: € 44,95 (Seismo jack); € 39,95 (Zip broek)Maten: XS tot 3XLKleur: zwart/blauw, zwart/geel, zwart/grijs, zwart/oranje, zwart/rood (jas); zwart (broek)Buitenmateriaal/voering: polyamide met PVC-coating (jas), polyamide/polyester (broek)Gewicht*: 1405 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: Jas: ritssluiting met labyrintsluiting en klittenband; volledig gevoerd; gevoerde kraag met klittenbandsluiting; elastisch boorden; elastische taille; zoom in breedte verstelbaar middels elastisch koord; drie binnenzakken; reflectiestrepen. Broek: volledig gevoerd; elastische bovenboord; elastische broekboorden met klittenbandsluiting; ritssluiting over gehele beenlengte met klittenband overlap.Waterdichtheid: 100 % waterdichtPLUSMakkelijke instap; sluiting broekspijpen goed te fixeren; strak elastiek in de boorden; ritssluiting jas loopt licht; goede overlapping; arm- en beenlengte okay.MINLange ritssluiting van de benen lastig te sluiten; mouwboorden enkel voorzien van elastiek; kraag mag wat nauwer sluiten; geen broekzakken.CONCLUSIEDe in theorie praktische, lange ritssluiting van de broek stoort in de praktijk door zijn omslachtige werking. Bij slechts weer echter een overtuigende combi. [Logo MotoPlus]-oordeel: goed ________________________________________GERMASLeeds/DublinGeleverd via: Dama Motorkleding, tel. 0299-476 378, www.damamotorkleding.nlPrijs: € 39,95 (Leeds jas); € 27,95 (Dublin broek)Maten: jas XS tot 3XL, broek XS tot 12XLKleur: zwart/oranje, zwart/groen, zwart/grijs (jas); zwart (broek)Buitenmateriaal/voering: polyester/polyesterGewicht*: 1390 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: Jas: ritssluiting met labyrintsluiting en klittenbandsluiting; volledig gevoerd; kraag met klittenband en helmcapuchon; breedteverstelling op bovenarmen (klittenband); elastische boorden met klittenbandsluiting; taille met klittenbandgordel; elastische zoom met koordsluiting; twee binnenzakken; zak aan buitenkant; reflectiestrepen. Broek: volledig gevoerd; elastische bovenboord; elastische broekspijpboorden met ritssluiting.Waterdichtheid: 100% waterdichtPLUSNauwsluitende kraag; sluiting broekspijpen goed te fixeren; voldoende overlap tussen broek en jas; arm- en beenlengte kloppen.MINLichte plooivorming van jas; bovenboord broek wat slap; laarzen haken bij het aantrekken licht in de voering (instap verder wel okay); geen broekzakken.CONCLUSIEIn Leeds en Dublin regent het veel, maar gestoken in de gelijknamige combi van Germas deert dat je weinig, zelfs als je maatje 12XL hebt. [Logo MotoPlus]-oordeel: zeer goed.________________________________________IXS HortonImporteur: Nerons Benelux, tel. 036-547 1577, www.nerons.nlPrijs: € 49,95Maten: XS tot 5XLKleur: zwartBuitenmateriaal/voering: nylon met PVC-coating/polyester (jas); nylon met PVC-coating (broek)Gewicht*: 778 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: Jas: ritssluiting met labyrintsluiting en klittenbandsluiting; volledig gevoerd; gevoerde kraag met klittenbandsluiting; elastische boorden en klittenbandsluiting; taille met klittenbandgordel; elastische zoom met koordsluiting; twee buitenzakken; reflectiestrepen. Broek: niet gevoerd; elastische bovenboord; broekspijpboorden met rits- en klittenbandsluiting; draagtas.Waterdichtheid: 100% waterdichtPLUSZeer gemakkelijke instap; goede afsluiting van mouwen; goede overlapping; lengte mouwen en broekspijpen kloppen; zeer licht; uitermate compact pakformaat.MINMouwboorden enkel voorzien van elastiek; kraag drukt licht en is niet verstelbaar; voering veelvuldig in gevecht met de ritsen van de broek; broek niet gevoerd.CONCLUSIEKlein, sterk en zwart. IXS heeft met de Horton de waterdichte Espresso-variant van een regencombi in huis in een extreem klein pakformaat. [Logo MotoPlus]-oordeel: goed ________________________________________FLM Sport 2 StrechImporteur: Polo Expressversand, tel. +49 180-522 5785, www.polomotorrad.dePrijs: € 49,95 (jas); € 39,95 (broek)Maten: M tot 3XLKleur: zwart, zilverBuitenmateriaal/voering: polyurethaan/polyesterGewicht**: 932 gramLand van herkomst: ChinaUitrusting: Jas: ritssluiting met labyrintsluiting en klittenbandsluiting; niet gevoerd, maar met coating; kraag met klittenbandsluiting; elastische boorden; verbindingsgordel tussen voor- en achterzijde; reflectiestrepen. Broek: niet gevoerd, maar met coating; elastische bovenboord met rits- en drukknoopsluiting; broekspijpboorden met ristsluiting; reflectiestrepen; uitsparing voor kneesliders. Waterdichtheid: 100% waterdicht (kneeslider uitsparingen uitgezonderd)PLUSZeer makkelijke instap; bovenboord broek door strak elastiek en effectieve rits- en drukknoopsluiting goed te fixeren; ritssluiting lopen licht en er kan niets klemmen; ruime overlapping; verbindingsgordel tussen voor- en achterzijde van de jas voorkomt omhoog kruipen van de jas.MINMouwboorden enkel voorzien van elastiek; broekspijpboorden zonder klittenband en elastiek, zit daarom wat los en kan naar boven kruipen; kraag niet hoog genoeg; geen zakken.CONCLUSIEDe naam zegt het al, de Sport 2 Strecht is de ultieme keuze voor regenrijders met een groot hart, waarom anders uitsparingen voor de kneesliders.[Logo MotoPlus]-oordeel: goed________________________________________[TEXT BEI ENDWERTUNG]Een regenpak dient feitelijk maar één doel, de boel droog houden. Kandidaten die onze waterdichtheidtest met verve doorstonden mogen daarom rekenen op een flinke hand vol punten. Zit het daarnaast ook met pasvorm, draagcomfort, afwerking en uitrusting wel snor, dan kan er al niet veel meer mis gaan. Bovenaan prijkt uiteindelijk de naam van de ééndelige Difi Sirocco Stormchaser, die heel dicht op de huid wordt gezeten door een duo tweedelige combi’s uit de koker van Germas en Büse. Die laatste heeft ook nog een economischer alternatief (Regenoverall) in huis, die echter kostbare punten verspeelde bij de waterdichtheidtest. Datzelfde geldt ook voor de regenoutfits IXS Niagara en Proof Splash II van Motozoom.

Gerelateerde artikelen

Eerste Test Honda e-Clutch

Eerste Test Honda e-Clutch

11 april, 2024

Een oplossing voor een niet bestaand probleem? Dat sluimerde onderweg naar de presentatie van de nieuwe Honda ...
Eerste Test CFMoto 450MT

Eerste Test CFMoto 450MT

11 april, 2024

Met de 450MT kan CFMoto zo maar eens vol in de roos schieten. De allroad is fraai gelijnd, lijkt op papier alle ...
Eerste Test Kawasaki Ninja 500

Eerste Test Kawasaki Ninja 500

11 april, 2024

Kawasaki en Ninja zijn net zo’n onlosmakelijke combinatie als de Dikke en de Dunne, Johan Cruijff en nummer 14 en ...
Eerste Test Honda CBR600RR

Eerste Test Honda CBR600RR

11 april, 2024

Ooit was supersport een gouden klasse, waarin de Japanse fabrikanten vele duizenden units verkochten, maar rond ...
Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-