Vernieuwde Z900RS ook in diepzwarte variant

Ook een retro moet met zijn tijd mee. Kawasaki heeft daarom de op zich tijdloze Z900RS voor 2026 motorisch en elektronisch aangepakt.
Pagina gaat door onder advertenties
Het hart van de Z900RS is de bekende soepele vier-in-lijn. De laatste generatie van het motorblok heeft nieuwe nokkenasprofielen, een hogere compressieverhouding, aangepaste inlaatkanalen en ECU-afstelling. Die ingrepen zijn volgens Kawasaki goed voor meer vermogen en een levendiger karakter in het middengebied. Een lichter vliegwiel draagt bij aan een snellere gasreactie.

Qua elektronica volgt de RS het traject dat de gewone Z900 eerder doorliep. Dus heeft de retro cruise control, quickshifter en de Kawasaki Cornering Management Function (KCMF). Uiterlijk verschilt het 2026-model van de huidige RS door een nieuwe zeventig millimeter langere uitlaatdemper. Bovendien introduceert Kawasaki een Black Ball Edition. Daarvan zijn stuur, rem- en koppelingshendels, tellerbehuizing, tankdop, wielen, ketting en hitteschilden uitgevoerd in diepzwart. De andere kleurmogelijkheid is het fraaie Candy Tone rood.

Naast de standaard RS voert Kawasaki zoals gebruikelijk de SE-variant. Die heeft een radiaal remsysteem van Brembo, Ø 300 mm schijven en staalomvlochten remleidingen. Een Öhlins S46-monoshockdemper brengt de rijkwaliteiten naar een nog hoger niveau. De SE een USB-C-aansluiting en een metallic Z1 ‘Fireball’ kleurstelling.

Pagina gaat door onder advertenties
Pagina gaat door onder advertenties




