Ook Triumph Scrambler aangepakt voor 2026

Naast de Bonnevilles mocht ook een andere loot van Triumph’s Modern Classics-lijn zich op een update verheugen: de Scrambler, zowel de 900 als de 1200.
Pagina gaat door onder advertenties
Om met die eerste te beginnen, ook de 65 pk en 80 Nm sterke 900 krijgt een upgrade van de elektronica in de vorm van hellingshoekafhankelijke tractiecontrole en ABS en daarnaast is ook het rijwielgedeelte aangepakt. Het buizenframe is licht aangepast en wordt nu gecombineerd met een compleet nieuwe aluminium swingarm. Bovendien heeft de klassieke telescoopvork nu plaatsgemaakt voor een Ø 43 mm upside-down exemplaar van Showa, waarbij diezelfde fabrikant ook de nieuwe duoshocks met piggyback reservoir achter levert, waarvan de veervoorspanning instelbaar is. Lichtere aluminium velgen met Metzeler Tourance schoeisel en een grotere Ø 320 mm remschijf voor met radiale remklauw ronden de upgrade van het rijwielgedeelte af. Wel kreeg de 900, die standaard onder meer beschikt over drie rijmodi (Road, Rain en Off-road), een nieuw dashboard met een klassieke, ronde behuizing dat een LCD-display en TFT-scherm combineert. De nieuwe Scrambler 900 is verkrijgbaar in de bekende kleurstelling grijs/zwart, die bijval krijgt van een tweetal nieuwe kleuren: groen/zwart en grijs/geel. Prijzen beginnen bij € 13.395,-.
De updates aan de Scrambler 1200XE zijn wat overzichtelijker, die beperken zich met name tot de vering en wat cosmetische fijnslijperij. De 2026-versie is namelijk uitgerust met een nieuwe, volledig instelbare Ø 47 mm Showa upside-down voorvork en duo-shocks van Öhlins, eveneens volledig instelbaar. Goudkleurige details op de tank en twee nieuwe kleurstelling, naast de bestaande zwarte versie komt de XE er in het groen/wit en zilver/zwart, maken de update compleet. De Scrambler 1200XE is er vanaf € 19.295,-. Info: www.triumphmotorcycles.nl
Pagina gaat door onder advertenties
Pagina gaat door onder advertenties