KTM 690 SMC R en 690 Enduro R motorisch aangescherpt

Het rijwielgedeelte van de 690 SMC R en 690 Enduro R is nog goed genoeg om een jaartje mee te gaan, maar KTM heeft wel de elektronica en het motorblok aangepakt.
Pagina gaat door onder advertenties
De KTM LC4-mono heeft een nieuwe koppeling en carterdeksels. Het voldoet aan de Euro 5+ eisen, maar levert tegelijk wel gewoon 79 pk. Een verplaatste katalysator resulteert in een compactere einddemper. De nieuwe brandstofpomp heeft een hogere druk wat resulteert in een nauwkeurigere injectietiming dankzij een fijnere brandstofverstuiving. De nieuwe pomp heeft bovendien een eenvoudiger ontwerp, waardoor het onderhoud en het vervangen van filters gemakkelijker is. De onderhoudsintervallen zijn verlengd van 10.000 naar 15.000 km voor kleine beurtjes en 30.000 km voor klepspeling.
Het nieuwe 4,2” TFT-dashboard is gemaakt van gelijmd glas met een polarisatiecoating om schittering op zonnige dagen te verminderen. Natuurlijk beschikken beide modellen over de nodige connectiviteit die onder meer turn-by-turn-navigatie mogelijk maakt. Ook de knoppen op het stuur zijn vernieuwd. Daarmee zijn moeiteloos de verschillende rijmodi – Street en Sport/Offroad – te selecteren. Het 2026-model onthoudt wel de eerder geselecteerde rijmodus bij het opstarten.
De 690 Enduro R beschikt over een optionele Rally-modus die extra functies ontgrendelt, waaronder de nieuwe Dynamic Slip Adjust, Motor Slip Regulation en een Slip Adjuster. De 690 SMC R beschikt over een optionele Track-modus, die functies ontgrendelt als Launch Control, Anti-Wheelie Mode, Motor Slip Regulation en een Slip Adjuster.
Pagina gaat door onder advertenties
Pagina gaat door onder advertenties














