Zoekresultaten voor: g 650

Alpenmasters allroad nr. 16 – 2006

BMW R1200GS Adventure – Buell XB12X Ulysses – KTM 950 Supermoto – Suzuki V-strom DL650 ABS Bocht na bocht na bocht… All-roads blijken bijzondere geschikte machines voor het rijden in de bergen. Ze blijken comfortabel en je kunt als berijder ontspannen zittend...

Alpenmasters metingen nr. 16 – 2006

Meten is weten...23.000 KM DATA De twintig testmotoren reden gezamenlijk 350 rondjes van 66 km rond de Stelvio-pas. Alles bij elkaar goed voor dik 23.000 km data, waarbij veel metingen werden uitgevoerd met een duopassagier. Met twintig testmotoren, verdeeld over vijf categorieën, waren we...

Alpenmasters finale nr. 16 – 2006

BMW F800S – BMW K1200GT – Honda CBF1000 – Honda CBR100RR FIREBLADE – Suzuki DL650 V-STROM ABS En de winnaar is...Schilderachtige rotsformaties reiken naar de hemel. Roestrood, sneeuwwit en leigrijs lichten het gesteente en de mineralen op. Door de rotsen lopen felgroene- en...

Test Bluetooth helmen

Tijdens het rijden bijpraten met je maten of even een ik-kom-later berichtje op de voicemail van de baas achterlaten? Steeds meer helmen kunnen worden uitgerust met het hightec-snufje Bluetooth. Maar werkt het in de praktijk al zo goed als men ons wil doen geloven? Daar voel je de gsm weer trillen...

Mail feedback nr. 16 – 2006

MAIL FEEDBACK Vragen en/of opmerkingen? Mail ze aan: mail@motoplus.nl of stuur ze naar: MotoPlus Mail, Postbus 90, 7051 AB Varsseveld. De redactie plaatst een selectie van de ingezonden reacties en behoudt zich het recht voor reacties niet in behandeling te nemen of in te korten. TOMTOM...

Alpenmasters finale nr. 16 – 2006

BMW F800S – BMW K1200GT – Honda CBF1000 – Honda CBR100RR FIREBLADE – Suzuki DL650 V-STROM ABS En de winnaar is...Schilderachtige rotsformaties reiken naar de hemel. Roestrood, sneeuwwit en leigrijs lichten het gesteente en de mineralen op. Door de rotsen lopen felgroene- en...

MV Agusta Brutale 1080

Eindelijk is er een Brutale die zijn eigen reputatie heeft ingehaald. Met een cilinderinhoud van 1080 cc sjouwt ‘ie bovendien als nooit tevoren en biedt hij wel heel interessante perspectieven. Als een vakkundig geslepen edelsteen geeft de deze Brutale 1080 zich bloot. Op het eerste gezicht...

Alpenmasters intro

ALPENMASTERS Honderden, of misschien wel duizenden Nederlandse motorrijders trekken elk jaar naar de Alpen of Dolomieten om daar heerlijk te kunnen rijden op de paswegen. Wegen waar rechte stukken taboe lijken en de ene bocht nog mooier is dan de andere. Maar wat is in de bergen nu de beste motor?...

Alpenmasters intro

ALPENMASTERS Honderden, of misschien wel duizenden Nederlandse motorrijders trekken elk jaar naar de Alpen of Dolomieten om daar heerlijk te kunnen rijden op de paswegen. Wegen waar rechte stukken taboe lijken en de ene bocht nog mooier is dan de andere. Maar wat is in de bergen nu de beste motor?...

Alpenmasters sporttoer

Op weg naar de topAlpenmarmotten zijn vriendelijk dieren. Ze piepen en maken doordingende geluiden. De motoren uit deze test klinken zwaar en sonoor. Hier staan de zwaargewichten! En een dappere middengewicht. De BMW K1200GT, Yamaha FJR1300 met automatische koppeling, de Kawasaki ZZR1400 en de...

Zware cruisers

Kawasaki VN2000  Suzuki Intruder M1800R Yamaha XV1900 Midnight star  Geen cruiser die zoveel inhoud en koppel verdeelt over slechts twee cilinders als deze drie. En er zijn ook weinig motoren die over een vergelijkbare hoeveelheid power beschikken. Het soevereine gevoel dat...

Alpenmasters metingen

TEST ALPENMASTERS METEN IS WETEN TOT AAN HET GAATJE Ontelbare metingen. Bij elkaar 350 ronden over het 66 km lange parcours. Het leverde een enorme berg data op. En uitgebluste testrijders en duopassagiers. Want juist bij het rijden in de bergen speelt de duopassagier een grote rol, daarom zijn...

Ride with the rockers

De caféracers achterna Sommige trends zijn van korte duur, andere boeien steeds weer nieuwe generaties. Zoals de cultus rond de rockers. Al een halve eeuw lang zijn hun muziek en hun kleding symbool van een authentieke levensstijl. En bij die levensstijl hoort natuurlijk ook een echte...

Zware cruisers

Kawasaki VN2000  Suzuki Intruder M1800R Yamaha XV1900 Midnight star  Geen cruiser die zoveel inhoud en koppel verdeelt over slechts twee cilinders als deze drie. En er zijn ook weinig motoren die over een vergelijkbare hoeveelheid power beschikken. Het soevereine gevoel dat...

Honda CB1300S-Suzuki Bandit 1200S-Yamaha FZ1 Fazer

Ze delen hun sportieve achtergrond. De Honda scoort daar op design, maar de motoren van de Suzuki en de Yamaha hebben hun prestaties al legendarisch gemaakt in de zuiverste sportmachines. Hoeveel van dat snelle verleden zullen we terugvinden in de CB1300S, de Bandit 1200S en de FZ1 Fazer? Steeds...

BMW R1200R

Klassiek, maar toch ook wel modern. Rustig toeren, maar van stevig doorhalen is hij ook niet vies. Kortom: in de nieuwe BMW R1200R kloppen twee harten. Het zoemt en snort niet meer. Doodse stilte. En dat bij een BMW-boxer die op het contact staat, terwijl het remhendel ingeknepen is. Het gierende...

BMW R1200S-Ducati 999-Suzuki SV1000S

Tot nu toe was het een duidelijke zaak. Een BMW met een “S” achteraan in de typeaanduiding was een comfortabele machine om op secundaire wegen lekker mee op te schieten. De R1200S moet dat beeld veranderen, want BMW wil dat die “S” nu echt voor “Sport” staat....

GP MOTOCROSS TSJECHI

GP MOTOCROSS TSJECHIË EN BELGIË Stefan Everts wereldkampioen Hij had na wéér een dubbeloverwinning in het Tsjechische Loket nog maar één puntje nodig voor zijn tiende wereldtitel, maar Stefan Everts maakte voor eigen publiek het karwei in stijl af: op de...

BMW R1200R

Klassiek, maar toch ook wel modern. Rustig toeren, maar van stevig doorhalen is hij ook niet vies. Kortom: in de nieuwe BMW R1200R kloppen twee harten. Het zoemt en snort niet meer. Doodse stilte. En dat bij een BMW-boxer die op het contact staat, terwijl het remhendel ingeknepen is. Het gierende...

MV AGUSTA BRUTALE 910R

Compacttest MV Agusta Brutale 910R Als MV Agusta een motor ontwerpt, lijken grenzen te vervagen. En aan bepaalde regels houden ze zich al helemaal niet. Is het dan nog verwonderlijk dat je als rijder van een Brutale 910R automatisch in een outlaw verandert? Nee, dat hadden de Japanners nog nooit...