MotoPlus 2018/03

occasion MOTOPLUS 107 BMW R1200R OCCASION Nog op zoek naar een pekelfietsje, een jonge gebruikte supersport of een goed gevulde toerbuffel met een beetje levenservaring? Op deze plek doen we je in ieder nummer van MotoPlus drie occasiontips in verschillende prijs- klassen aan de hand. Dit keer drie motoren van om en nabij € 3.500,-. Waar: Cama Motoren, Maassluis Wat: Yamaha YZF-R1 Prijs: € 3.500,- Bouwjaar: 2003 KM-stand: 43.250 km Info: 010-599 0777 Makkelijk te rijden Geweldige remmen Vermogen onderin Wind- bescherming -OORDEEL: Waar: Premium Motors, Apeldoorn Wat: Suzuki AN650 Brugman ABS Executive Prijs: € 3.490,- Bouwjaar: 2004 KM-stand: 42.500 km Info: 055-360 2034 ‘Power mode’ Automatische transmissie Wat inactieve zit- positie Niet met de knieën te dwingen -OORDEEL: Waar: MotoPort, Breda Wat: Honda ST1100 Pan European ABS Prijs: € 3.495,- Bouwjaar: 1997 KM-stand: 11.199 km Info: 076-514 2240 Fijne zitpositie Onverwoest- baar Nokkenas-tand- riem eerste serie Windgevoelig -OORDEEL: JE DROOMMOTOR VIND JE OP .NL haar naked een nieuw imago aanmeten. Het moest dynamischer, hipper, lichter en, jawel, sportiever. Misschien niet direct een logische stap, maar het is ze wel gelukt. Mensen die een R rijden, zijn traditioneel gezien namelijk niet heel sportieve rijders. In plaats van te racen toeren zij liever. Bij een leuk koffietentje maken ze liever een stop, dan er op het achterwiel aan voorbij te razen. Deze niet zo brave BMW kan daaren- tegen snel en fel zijn. De opvallende upside-down voorvork met 140 mm veerweg breekt met de 20-jarige alleenheerschappij van het Telelever- systeem en daarmee ook met de looks en rij- eigenschappen van de wat meer behoudende motoren uit Beieren. Dat komt deze motor overigens ten goede. De fiets mag dan ten opzichte van zijn voorganger wat zwaarder zijn geworden, de R1200R uit 2015 biedt veel meer feedback, een stijver chassis, sterkere motor, kortere remafstand en een veel fris- sere look. Geen wonder dat ook de wat meer traditioneel ingestelde motorrijders bereid zijn hun financiën nog eens door te lopen om te zien of de aangeboden R1200R toch bin- nen handbereik ligt. < Een mooi gevuld bord: dashboard met analoge snelheidsmeter en LCD-info- paneel. Voor het navigatiesysteem moest je bijbetalen. De indeling: dimlicht aan de bovenkant en het grootlicht aan de onderkant. De zijdelings geplaatste LED-dagrijlichten zijn optionele extra’s. Hier herkennen niet-connaisseurs de waterboxer-R aan: een enkelzijdige swingarm met de cardan links en de uitlaat rechts.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3