Persbericht

Harley-Davidson sponsort Formule E-team

Formule E team Envision Virgin Racing maakt bekend dat Harley-Davidson, een van ’s werelds meest iconische motormerken, een meerjarige sponsorovereenkomst heeft gesloten met het team. De sponsoring toont Harley-Davidsons commitment om voorop te lopen in de zich snel ontwikkelende EV-markt en om haar enthousiasme voor nieuwe, elektrisch aangedreven performance-ervaringen te delen met een groeiend, wereldwijd publiek.

Envision Virgin Racing is een van de eerste en meest succesvolle teams in de Formule E, ’s werelds eerste volledig elektrische raceklasse en een van de snelst groeiende motorsporten. Het team heeft in het kampioenschap inmiddels meer dan 700 punten verzameld, maarliefst 8 overwinningen en 23 podia geboekt, en werd onlangs het eerste team dat in alle vijf de seizoenen van de Formule E tot dusver overwinningen wist te boeken. Komend weekend racet het team in Parijs, waar het als tweede in het klassement van start gaat.

In het najaar van 2019 wordt Harley-Davidsons eerste elektrische motorfiets, LiveWire, leverbaar. Het is de eerste in een brede portfolio van elektrische voertuigen van het merk. De machine bewijst Harley-Davidsons ambitie om voorop te lopen in het elektrificeren van het motorrijden door het aanbieden van een volledige lijn van elektrische tweewielers aan iedere soort rijder. Dat begint bij peuters en loopt helemaal door tot aan de rijder die op zoek is naar een premium, high-performance EV-motorfietservaring.

Marc McAllister, Vice President Product Planning and Portfolio bij Harley-Davidson, vertelt: “Elektrische voertuigen zijn wereldwijd het speerpunt van de ontwikkelingen in mobiliteit en die toekomst is inmiddels hier en nu. We zijn heel trots op ons partnership met Envision Virgin Racing, een van de toonaangevende teams in de Formule E, de koningsklasse van het elektrische racen. Het team is gepassioneerd, professioneel en net zo gek van elektrisch rijden als wij, dus het wordt fantastisch om nauw met hen samen te werken.”

Sylvain Filippi, Managing Director van Envision Virgin Racing, vertelt: “We zijn heel blij om zo’n iconisch merk als Harley-Davidson in onze partnerportfolio te mogen verwelkomen. Harley-Davidson deelt onze passie voor het ontwikkelen van grensverleggende technologie en duurzame mobiliteit, en gezamenlijk kunnen we die ontwikkeling nu verder versnellen, zowel op twee als op vier wielen. Harley-Davidson is het vierde grote partnership voor het team in de laatste 12 maanden, met Stanley Black & Decker op de Paris E-Prix vorig jaar, Audi Sport in het voorjaar en Genpact in december.”

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws