MOTOPLUS 4 – 2017
Op vrijdag 17 februari ligt er weer een kakelverse MotoPlus in de bus en in de winkel. Daarin maken we voor het eerst een langere trip met de 2017-uitvoering van de BMW R1200GS, die dit jaar naast de standaard uitvoering ook als Rally- en Exclusive-variant leverbaar is. De GS-testroute in Spanje kruiste die van de nieuwe Kawasaki Ninja 650 en ook daarvan lees je de eerste test in MotoPlus 4. Daarnaast treffen twee driecilinders nakeds elkaar in dit nieuwe nummer: de MV Agusta Brutale 800 en de Yamaha MT-09, ofwel Italiaanse flair versus Japanse efficiency. En we gaan terug naar de ‘nineties’ met twee spannende vlieggewichten van Honda uit die tijd: de CBR250RR en de VFR400R. Als klap op de GS-pijl hebben we nog een GS voor je en wel een heel bijzondere: de Touratech R1200GS Rambler. Nog veel avontuurlijker en volgetankt slechts 199 kilo zwaar! Ook praten we je bij over het wel en wee van onze Suzuki GSX-S1000F duurtestmachine.
Terwijl het weer in Nederland nog wat aanmoddert tanken we op het Canarische eiland La Palma even flink wat vitamine D, een magistraal mooi motoreiland. Dragrace een familiesport? Wel bij de familie Van den Belt, waar drie broers en een zus op Japanse motoren bekende gezichten in de scene zijn. Tijd voor een familiebezoekje. Eén van hun spectaculaire machines is trouwens op de stand van MotoPlus te zien tijdens de aanstaande Motorbeurs Utrecht. Een mooi winterklusje is het opfrissen van de kunststof onderdelen van je motor. In MotoPlus 4 testen we negen van deze kleurherstellers. In de occasionrubriek rijdt Kawasaki’s ZR-7/S voorbij, een ondergewaardeerde alleskunner. Giorgio di Maio showt in Mijn Trots een andere Kawa: zijn verbouwde GPZ900R uit 1992.
Voorafgaand aan het nieuwe WK Superbike-seizoen spreken we in MotoPlus 4 uitgebreid met Paul Denning, als Yamaha-teamchef de nieuwe baas van Michael van der Mark. En uiteraard waren we ook bij de MotoGP-test op het Maleisische Sepang.
Klik hier als je de volledige inhoud van MotoPlus 4 wilt lezen.