MOTOPLUS 21 – 2014
Op vrijdag 31 oktober ligt MotoPlus 21 op de deurmat en in de kiosk. In dit nummer, dat bol staat van de testen in interessante reportages, rijden we de eerste meters met de Moto Morini Scrambler 1200 en de Harley-Davidson Road Glide Special, met zijn kenmerkende haaienbek. Ook maken we een heerlijke toertrip met twee toergiganten van BMW: de R1200RT, met gemodificeerde achterschokbreker, en de K1600GT Sport. Een broedertwist is er in de vorm van een korte vergelijkingstest van de KTM 690 Duke en 1290 Super Duke R. En na 50.000 kilometer kwam er een eind aan de duurtest met de Honda NC700S, Honda’s superzuinige prijsvechter. Is de techniek eveneens van de lange adem?
Verder in MotoPlus 21 een uitgebreide reportage over de replica van de Yamaha RA31A 125 cc viertakt GP-racer, die de vroegere Yamaha GP-monteur en latere Arai-importeur Ferry Brouwer met engelengeduld bouwde. Ook spreken we uitgebreid met Toine Ruhé, de Nederlander die al ‘Projektleiter’ aan het hoofd stond van de ontwikkeling van de vloeistofgekoelde BMW R1200GS. Verder brachten we een bezoek aan de Motormarkt Hardenberg en trekken we door de westelijke Alpen voor een prachtige reisreportage.
De crossover helm houdt het midden tussen een crosshelm en een normale integraalhelm, de ideale helm dus voor de avontuurlijk ingestelde allroad-rijder. In MotoPlus 21 testen we een dozijn van deze helmen. In Mijn Trots laat Arno de Koningh zijn Moto Guzzi Griso 1200 zien en in de occasionrubriek komt de Suzuki V-Strom 650 voorbij. Uiteraard waren we ook bij de MotoGP-races in Australië en Maleisië.
Klik hier als je de volledige inhoud van MotoPlus 21 wilt lezen.