Nieuws

Interview Michael van der Mark

Na vier seizoenen lag er bij Yamaha gewoon weer een nieuw contract voor Michael van der Mark klaar, maar de 28-jarige Nederlander vindt het tijd voor wat anders. Dat ‘wat anders’ brengt hem bij een fabrikant die voor het laatst in 2013 een WK Superbike-race won, maar Van der Mark heeft vertrouwen in zijn nieuwe werkgever BMW. “Hun plan is: winnen.”

Op zich een best opvallende move van Van der Mark, die met zijn nieuwe crewchief Andrew Pitt (tweevoudig Supersport-wereldkampioen red.) aan zijn zijde eigenlijk een heel goed 2020-seizoen draaide. Acht maal staat hij namelijk op het podium in 2020, met de overwinning in de Superpole-race in Barcelona als hoogtepunt. In die korte wedstrijd klopt hij wereldkampioen Jonathan Rea, nadat de twee op miraculeuze wijze de voor hen crashende Alvaro Bautista kunnen ontwijken.
Zijn zesde seizoen in het WK Superbike sluit Van der Mark af als vijfde, vijf punten achter teamgenoot Razgatlioglu, die zijn debuutrace op Yamaha meteen wint en daarmee direct een ongekende populariteit binnen het team krijgt. Onder meer bij teammanager Paul Denning, die zijn bewondering voor de vaak spectaculaire Turkse coureur meer dan eens in social media tot uiting brengt.

Toch is dat laatste zeker niet de reden voor de overstap naar BMW, laat Van der Mark optekenen in Motoplus 2/2021. “Ik had helemaal niet verwacht dat ik zou weggaan. Maar toch…. Ik ben toen bij BMW geweest en ik heb ook niet zo lang hoeven nadenken, het was gewoon wat ik voelde.” Benieuwd naar het volledige verhaal van Van der Mark? Ga dan nu naar de winkel voor MotoPlus 2/2021 of sluit hier een abonnement af!

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Precies vier dagen te koop

Precies vier dagen te koop

19 april, 2024

Vespa viert het 140-jarig bestaan op passende wijze. Het bouwt niet alleen een exclusieve scooter (maximaal 140), ...

Overig nieuws