Nieuws

Youngtimers hebben ook karakter. Deel twee.

Een paar dagen geleden meldden we hoe een slepend probleem aan een perfect bewaarde youngtimer met 1 mailtje naar Triumph Hinckley specialist Kat motoren werd opgelost: “Het ligt aan de vlotterunits. Dat gebeurt vaker”.

Dat bleek correct. Na de eerste. geslaagde, testrit bleek de British Racing Green (soort van) Trident niet meer te starten. De ervaring heeft geleerd dat problemen na sleutelwerk meestal komen door…. Dat sleutelwerk. Door eigen vouden dus…

Dat werd dus te uit en te na bestudeerd. Maar zelfs na een uitgebreide meetsessie met de ZGAN multimeter bleef het raadsel onopgelost. Maar soms, heel soms pakte de startmotor wel…

Dan ga je zoeken naar plekken waar een storing zou kunnen zitten die door bewegingen in de kabelboom veroorzaakt zou kunnen worden.

Maar de Triumph stond stabiel en gebondageerd op een stevige heftbrug. Weinig kans tot bewegen zou je zeggen.

En mailtje met een glimlach naar Noordwijkerhout: “Nu start hij niet. Hebben ze dat ook vaker 🙂 ?”

Het antwoord was :
als je de startknop indrukt moet er spanning komen op het geel/zwarte draadje van het relais stekkertje.
Wat ook wel eens stuk gaat is de schakelaar op het koppelingshandel of de stekker daarvan gaat los.  Dan start hij ook niet…..
Het startrelais zelf gaat eigenlijk nooit kapot…

Heb je al geprobeerd om met ingetrokken koppeling te starten,  dan sluit je een deel van het startcircuit kort.

Met vriendelijke groet,

Hans
KAT Motoren

 

… en het was de stekker bij het koppelingshendel. Waar we bij het sleutelen zelfs niet in de buurt waren geweest. Pure aandachttrekkerij van een Britse Lady.

Gerelateerd nieuws

Jaarinhoud MotoPlus 2024 online!

Jaarinhoud MotoPlus 2024 online!

13 december, 2024

Inmiddels ligt MotoPlus 24 alweer in de winkelschappen en bij je thuis op de mat. De laatste van het jaar alweer en ...

Overig nieuws