Nieuws
Skinny als verdienmodel
Onlangs reden we een tit op twee heel lichte motorfietsjes. Een Echte Honda S90 uit 1966 en een ZGAN 120 cc Honda Super Cub kloon, ‘Made in China’.
En we verbaasden ons over de pietluttigheid van de Chinezen. Want waar Honda vroeger M6 boutjes met 10 mm koppen gebruikte, daar zaten er op de – overigens voorbeeldig werkende – afhaalchinees op vergelijkbare locaties M5 boutjes met 8 mm boutkoppen.
Ook de scharnieren en het plaatwerk van de buddy was allemaal net een fractie ieler dan het origineel.
Het zal vallen onder de wetten van de grote aantallen. Want wat op 1 boutje een paar gram scheelt, dat scheelt op een heleboel boutjes natuurlijk gewoon tonnen staal.
Dus eigenlijk zijn die Chinezen erg duurzaam bezig!
Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
- Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
- 24 uitgaven per jaar
- Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een
jaar
MotoPlus
voor
slechts
€
55,-
Gerelateerd nieuws
15 september, 2024
Geen aangepaste demper uit de bestaande line-up, maar een volledig nieuw ontworpen set. Akrapovic maakt zich er ...
14 september, 2024
Een reisbeest pur sang als de BMW R1300GS kan eigenlijk niet zonder kofferset. Vond klaarblijkelijk ook Wunderlich, ...
13 september, 2024
De naam Compañero is al sinds jaar en dag bekend in het Touratech-gamma, met deze Rambler Pro-uitvoering voegt de ...
12 september, 2024
Segway kennen we als merk sinds 2001 van de opmerkelijke zelf-balancerende tweewieler HT. De laatste jaren timmert ...
Overig nieuws