Nieuws

Rebel kleedt zich aan als toerfiets

Honda komt met een toervariant van de CMX1100 Rebel. Een tophalf en zijkoffers leveren de T-variant op.

Drie keer raden wat in 2021 de best verkochte custom in Europa was? Het is de in 2017 geïntroduceerde CMX500 Rebel. Geen wonder dat Honda ook investeert in diens zwaardere broer. De CMX1100 Rebel krijgt voor 2023 een T-versie. Die is vanzelf gebaseerd op de gewone Rebel.

In het vooronder zit dus dezelfde 270° tweecilinder die ook de Africa Twin en NT1100 aandrijft. Zoals het hoort bij een cruiser geeft het blok zijn vermogen vooral onderin en in het middengebied af. Het blok is goed voor maximaal 87 pk bij 7.000 tpm en 98 Nm bij een aangenaam lage 4.750 tpm.

Honda monteert het kuipje direct op de voorvork. De zijkoffers zijn goed voor 16 liter (rechts) en 19 liter (links. Dat zijn er in totaal elf meer dan de standaard soft luggage zijtassen. Die zachte exemplaren maken deel uit van het Tour Pack dat een gewone Rebel een beetje toerkwaliteiten geeft. Verder bestaat dat pakket uit: rugsteun voor de duopassagier en een drager voor de tassen.

Het Street Pack maakt de Rebel iets hipper dankzij een: ander zadel, tank pad, kort voorspatbord, wiel-striping en een koplampkap. Een echte toerrijder wil misschien ook nog handvatverwaming. De T-variant is verkrijgbaar in het zwart. De gewone Rebel is dat ook, maar die is ook te koop in grijs.

Weten hoe de gewone CMX1100 Rebel rijdt? Lees dan hier de eerste test. Kijk hier voor alle dealers.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Overig nieuws