Premium

Dubbeltest BMW F900R – BMW F900XR

In 2018 nam BMW haar middenklasse allroad F800GS stevig onderhanden. De allrounder kreeg onder meer een volledig nieuw blok, waarbij BMW vaarwel zei tegen de bekende 360° krukasconfiguratie met een derde, aan een pendelarm gekoppelde drijfstang, en net als diverse andere fabrikanten overstapte op de 270° krukas. Kwestie van tijd natuurlijk voordat ook de rest van de 800-fractie dat nieuwe aggregaat toebedeeld zou krijgen, wat inmiddels het geval is!

In MotoPlus 8/2020 vind je een dubbeltest met de nieuwe Beierse middenklassers: de F900R en F900XR. De 900 in de typenaam dankt het tweetal aan een twee millimeter grotere boring ten opzichte van de F850, waardoor de cilinderinhoud op 895 cc uitkomt. Onder de streep goed voor maximaal 92 newtonmeter koppel en 105 pk. Geen bijzonder spectaculaire cijfers en zo blijkt het blokkarakter in de praktijk ook, niet heel uitzinnig dus. En dat is niet het enige gebied waarop de BMW’s lichtelijk teleurstellen.

Benieuwd naar het volledige relaas met betrekking tot de Beierse broers? Ga dan nu naar de winkel voor MotoPlus 8/2020. Of sluit hier een abonnement af en krijg meteen toegang tot de digitale uitgave van nummer 8 en de rest van ons digitale archief, met meer dan 325 uitgaven.

Overig nieuws

Motoplus als app?

Om deze webapp op je telefoon te installeren, klik dan op het icoontje onderaan en klik daarna op Zet in beginscherm.

Om deze webapp op je telefoon te installeren, klik dan op de drie bolletjes rechtsbovenin

en klik daarna op Toevoegen aan startscherm.