Nieuws

Nieuwe SIDI Mag- 1 Laarzen

Als het gaat om de top van het assortiment motorlaarzen brengt Sidi alleen een nieuwe laars uit als ze voelen dat het ontwerp een stap voorwaarts is.

En de tijd dat een laars gewoon een stuk dode koe was, die is echt al heel lang voorbij. Een actuele toplaars is een hoogstaand stuk technologie. Daarom vinden wij het erg leuk om de techniek van een nieuwe generatie toplaarzen eens uitgebreid te belichten. Zet je maar schrap:

Sidi, altijd al de technologische marktleider neemt met de racelaarzen een geheel nieuwe richting in met de Mag- 1.

Zij hebben een innovatief intern verstevigingsysteem gekozen met uiteraard goede designelementen en materialen om een bijzondere lichtgewicht racelaars te creëren die nu op de markt komt. De Mag 1 zal beschikbaar zijn in april 2014. Let wel, de nieuwe laars zal geen vervanger worden van de Sidi Vortice, ze zullen allebei leverbaar blijven.

Het achterste bovengedeelte is gemaakt in polyurethaan en is gemonteerd aan de laars met twee schroeven; één aan de buitenkant onder het TECNO-3 Magnetische mechanisme en de andere aan de binnenkant waarmee de instelband word verzorgd.

De schroeven ondersteunen en bevestigen op die wijze ook het de interne steunsysteem dat is gemaakt uit koolstofvezel, wat het frame van de laars uitmaakt.

Dit systeem maakt een uitstekende flexibele beweging mogelijk, voorwaarts en achterwaarts, terwijl er zijdelings voldoende stijfheid is.

Een geheel nieuwe Micrometrische Tecno automatisch sluitmechanisme is eenvoudig en snel te gebruiken en in alle standen instelbaar. Het geheel is zeer licht in gewicht . Het TECNO – 3 sluitmechanisme sluit de laars af door gebruik te maken van een staaldraad, dat wordt aangesloten op de clip met behulp van een magneet.

De enkel en Achilles gebieden zijn bedekt met eigens door Sidi ontwikkelde elastische textiel en gespoten polyurethaan panelen. Het systeem bij de enkels maakt gebruik van twee TPU strips naast het TECNO-3 sluitingsysteem voor een maximale ondersteuning en afsluiting bij de enkels.

De laars kenmerkt zich ook door een asymmetrische gevormde schokabsorberende hielcup, glad en vlak binnen met een schokabsorberend systeem in de rug van de hielcup. De schaal en het schokabsorberende systeem zijn vervangbaar door een schroef en kliksysteem.De nieuwe SIDI Mag- 1 Laars is uitgevoerd met een Nylon binnenzool met een uitneembare steunzoolpad en heeft een dual compound zool.

Technomicro wordt gebruikt als basismateriaal en de laars is dubbel gestikt op alle zwaar belaste plaatsen. Alle aangehechte onderdelen (scheenbeen, hiel, sluitingen, teen en slider ) zijn vervangbaar.  Op de tenen is een TPU shift pad gemonteerd.

De binnenvoering is uitgevoerd in geperforeerde Teflon behandeld nylon in de bovenkant van de laars met een zachte en comfortabele Cambrelle voering in de tenen.

Alle schroeven die de verschillende technische onderdelen verbinden zijn verzonken zodat de motorfiets niet kan worden beschadigd.

De teenslider is gemaakt van nylon versterkt met glasvezel. Het geheel is uitgerust met een nieuwe luchtinlaat en een heeft een inzet uit een nieuwe legering.

De Mag-1 heeft een verstelbare schacht waarmee de omvang kan worden aangepast 35cm kuitomvang; 25 cm boven de voet van de hiel.

Import voor Nederland, Duitsland en Denemarken: www.jopa.nl

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Yamaha YZF-R1 Rea-replica

Yamaha YZF-R1 Rea-replica

24 april, 2024

Yamaha maakte onlangs bekend dat de R1 niet wordt opgewaardeerd naar Euro 5+. Dit betekent dat de R1 in 2025 wordt ...

Overig nieuws