Site pictogram MotoPlus

Nieuw retromodel Yamaha

De retro XSR-familie van Yamaha krijgt verdere uitbreiding. Na de XSR700, XSR900 en XSR125 is het nu tijd voor de XSR125 Legacy. De nieuwe variant maakt de kleine 125 nog retro-achtiger.

De Legacy is ontwikkeld op basis van de XSR125 (lees de eerste test hier) die in 2021 op de markt kwam. De twee modellen delen dezelfde motor en rijwielgedeelte. Yamaha heeft het uiterlijk van de XSR125 Legacy indachtig de eigen Sport Heritage-filosofie aangepakt. Het resultaat is een A1-motorfiets met een neo-retro look. Reken door de compacte wielbasis van 1.330 mm, het lage gewicht en toegankelijke zithoogte van 815 mm op een wendbaar motorfietsje.

Waar de reguliere XSR125 nog gietwielen heeft, beschikt de Heritage over spaakwielen met Metzeler Karoo-banden. Goudkleurige velgen maken het youngtimer uiterlijk af. Het goud komt samen met zilver terug in de striping op de benzinetank en zijpanelen. Bij de tank, het Deltabox-frame, achterbrug, de ├ś 37 mm upsidedown-vork en motorblok is het zwart wat de klok slaat.

De XSR125 Legacy heeft een 125cc vloeistofgekoelde vierkleps eencilindermotor. Het vermogen bedraagt de maximaal toegestane 11 kW. Door de variabele kleptiming levert het onderin trekkracht en het blok combineert dat met goede prestaties bij hogere toerentallen. De XSR125 Legacy is (samen met een hele reeks accessoires) vanaf juni verkrijgbaar, maar op de prijs is het nog even wachten.

Mobiele versie afsluiten