Semi-actieve elektronische vering en nieuwe kleuren voor Aprilia Tuono
Aprilia rust haar Tuono V4 1100 Factory voor 2019 uit met een nieuw semi-actief elektronisch veringssysteem. Dat heeft de motorbouwer, in aanloop naar de INTERMOT, bekendgemaakt. Tevens krijgen de Tuono V4 1100 RR en Factory een nieuwe kleurstelling voor komend modeljaar.
Het nieuwe semi-actieve veringssysteem is ontwikkeld door Öhlins en in samenwerking met Aprilia geschikt gemaakt voor de naked uit Italië. Middels een knop op het stuur is het mogelijk te wisselen tussen een semi-actieve en manuele modus. Daarbij is er met de manuele modus keuze uit drie vooraf ingestelde profielen te kiezen. Bij de semi-actieve modus kiest de motor zelf voor de meest optimale veerinstellingen. Daarvoor vertrouwt het systeem eigen ECU die in real-time communiceert met verschillende sensoren en met de ECU van de motor zelf.
Tevens is de veerweg van de voorvork vergroot van 117 mm naar 125 mm. De modi met pre-set instellingen zijn naar wens individueel in te stellen. Dat gebeurt middels het 4,3 inch grote TFT dashboard. Verder zijn beide machines uitgerust met tractiecontrole, wheelie controle, launch controle, up and down-quickshifter, Pit Limiter en cruise control.
Motorisch blijven beide machines onveranderd. De prijzen voor de 2019-edities van de Factory en RR zijn nog niet bekendgemaakt.