Kaatje en Duplicaatje
Ook heel interessant voor de lezers van ons zusterblad Noppennieuws: we wisten al dat ze er aan kwamen: de Freeride-modellen van KTM.
Maar of ze nu via het snoer of via de slang gevoerd zouden moeten worden? Het antwoord is of/of . Hiermee slaat KTM een nieuwe weg in en zijn de Oostenrijkers bovendien de eerste van de ‘ouderwetse’ motor fabrikanten die een elektrische motorfiets in productie neemt. Of dat ‘massaproduktie’ zal worden zal de toekomst leren. In de USA zijn er al een paar electromotorfiets makers met grote plannen… mee gestopt. Gelukkig is er dus ook een Freeride met 350cc viertakt eencilinder
Opvallend verschil tussen het duo is dat de elektrische het gewoon moet doen zonder verlichting maar dikke noppenbanden heeft, terwijl de 350 op een soort trialbanden rolt .
Dat suggereert dat KTM een markt wil aansnijden die lijkt op wat Yamaha ooit met de Tricker probeerde; een ‘urban+’ motor, een kruising tussen een lichte stadsmotor en een trialmotor.
We vragen ons af of dat in Nederland bij een gebrek aan ‘Urban environment’ en verbodsborden in alle buitengebieden een knaller gaat worden. Maar de motor is er niet minder leuk om.