Interview Bo Bendsneyder
Eigenlijk had Bo Bendsneyder al een deal met het WK Supersport-team van van EAB Racing-baas Ferry Schoenmakers. En toen kwam dat aanbod van het Spaanse Stop & Go Team: “We hebben een Indonesische sponsor, we willen jou.” Een clausule die hij in zijn Supersport-contract had laten opnemen, maakte de weg vrij en Schoenmakers gunde hem de kans. “Hij snapte het. Het is ook wel gewoon business”, aldus Bendsneyder.
Het kan verkeren in het leven, Bendsneyder weet het inmiddels als geen ander. In plaats van zijn rondjes draaien in het WK Supersport, is de 22-jarige Rotterdammer nu bezig aan zijn beste Moto2-seizoen tot nu toe. Een nieuw team, een nieuwe machine, het lijkt of hij er hernieuwde energie door heeft gekregen. Waar hij in z’n jaren bij RW Racing GP met een NTS frame reed, maakt hij nu de overstap naar de meer gangbare Kalex, waar hij ogenschijnlijk een stuk beter mee uit de voeten kan. “Met de Kalex is het heel simpel: de winnaar zit op een Kalex. Maar ook vaak de laatste man. Het grote verschil met de NTS is, dat de basis veel beter is. Wat ook heel logisch is, natuurlijk. Er zijn er zoveel, er is zó veel informatie”, analyseert Bendsneyder zijn nieuwe werkpaard, die hem inmiddels naar de elfde plaats in de WK Tussenstand heeft geloodst.
Toch was het zeker geen makkelijk seizoen tot nu toe, na enorme problemen met armpump en dientengevolge tegenvallende resultaten in zowel Portimao als Jerez, besluit Bendsneyder om onder het mes te gaan, waarna twee weken later in Le Mans prompt naar zijn beste prestatie ooit in de Moto2 rijdt (vijfde plaats red.). In MotoPlus 13/2021 kijkt Bo Bendsneyder niet alleen terug naar zijn beste seizoenstart in de Moto2, maar ook naar wat hij hoopt dat de toekomst hem gaat brengen. MotoPlus 13/2021, waarin we ook terugkijken op de TT’s van levende legende Valentino Rossi, ligt vanaf 25 juni in de winkel.