Getest: Metzeler Racetec RR CompK-slick
De Metzeler Racetec RR CompK-slick is al wat langer op de markt, maar is voor dit seizoen gemodificeerd en is achter nu in twee verschillende compounds verkrijgbaar. In de gangbare superbike maat 200/55 is de Metzelers nu in een medium- en soft-compound leverbaar.
De eerste moet met name bij koelere temperaturen een gedegen grip leveren, terwijl de soft-compound al bij weinig grip en hoge asfalttemperaturen zijn werk kan doen. De voorband en ook de maat 180/60 achter is alleen in de soft compound leverbaar. Op het Spaanse Almeria met zijn agressieve circuit lay-out doet de voorband op uitstekende wijze zijn werk. Grip, stabiliteit en nauwkeurigheid zijn van hoog niveau. Het slijtagebeeld overtuigt ook na een volledige dag testen. Aan de achterzijde zijn we met name onder de indruk van de soft-compound, in ieder geval voor wat betreft het slijtagepatroon na meerdere snelle ronden. Al onder flink koele omstandigheden geeft deze soft al voor enorm veel vertrouwen. Ook het gripniveau is top. Ook eigendemping en feedback zijn voor een ‘hobby-slick’ zeer goed. De medium-compound lijkt wat ons nog wat beter te presteren. Met name de zijdelingse grip bij het uitkomen van snelle bochten is bij de medium-compound duidelijk beter. Maar daarentegen vertoont de medium na een paar echt snelle ronden ook duidelijke slijtage, waar dat bij de soft-compound zeker niet het geval was. Onder de streep kunnen we de CompK als een probleemloze hobby-slick bestempelen, die het je als beginnend circuitrijder of hobby-racers makkelijk maakt. Bovendien werkt dit rubber ook zonder bandenwarmers al goed, en kunnen ook snellere rijders er ongetwijfeld goed mee uit de voeten.
MotoPlus-CHECK: 4/5
PLUS
Prijs-kwaliteit-verhouding
Uitstekende prestaties
MIN
Alleen voor superbikes in beide compounds verkrijgbaar
Maten: voor 120/70 (soft), achter 180/60 (soft), 200/55 (medium/soft)