Ducati Scrambler
Een verrassing was het na de vele teasers al niet meer, maar desondanks blijkt Ducati’s nieuwe Scrambler, die leverbaar wordt in maar liefst vier uitvoeringen, een heerlijke verschijning met prachtige details.
De stalen ‘teardrop’ tank lijkt bijna één op één van de Scrambler uit 1968 te zijn overgenomen. Ook de behoorlijk ruime buddy en ronde koplamp (met LED-contourverlichting) vertonen qua lijnenspel duidelijke gelijkenissen met de historische evenknie. De beduidend kortere achterzijde in combinatie met de compacte einddemper, en in iets mindere mate ook de LED-achterlichtunit en digitale tellerpartij, daarentegen verschaffen het uiterlijk juist weer een fris, modern tintje. Bewust uiteraard, volgens de Bolognese fabrikant is de Scrambler ook geen kopie van of ode aan het origineel, maar veel meer een opvolger. Het op de Monster 796 geënte motorblok hangt uiteraard in een stalen vakwerkframe. Met wat aanpassingen levert deze V-twin nog altijd een lekker volwassen 75 pk en bedraagt het maximum koppel 77 Nm. Met het geclaimde rijklaar gewicht van slechts 186 kilo ongetwijfeld een recept voor lekkere passen. Fijne blikvangers zijn trouwens ook de wielen. Niet eens zozeer de tienspaaks aluminium gietwielen (voor 18 inch, dus zoals het een scrambler betaamt net een slag groter dan achter), maar veel meer het lekker grof geprofileerde Pirelli MT60 RS schoeisel, dat de boel optisch gezien net even afmaakt.De in het geel en rood leverbare Scrambler staat namelijk naar verwachting pas vanaf februari/maart bij de dealer, met een verwachte richtprijs van rond de tien mille. Maar goed dat geduld beloond wordt!