De Military Scout. Voud eerbetoon?
Hoe ver kunnen marketeers gaan in hun streven? Zinloos ver zouden we zeggen.
Het herboren Indian, dat is een respectabel merk. Dat de nieuwe Indians niets anders zijn dan nieuwe motorfietsen die ontwikkeld en gebouwd zijn op een gekochte merknaam? Dat is ook geen nieuws en John Bloor heeft hetzelfde – heel succesrijk – gedaan met Triumph.
De naam Indian is er eentje met historie. En in (de aanloop tot) WOII was Indian ook in de race voor de levering van motorfietsen aan het leger. Dat waren bijvoorbeeld de intussen serieus gezochte ‘Military Scouts’.
En nu heeft Indian 2.0 de Military Scout 2.0 bedacht. De eerste van de ‘Scout Inspired Custom Series’. . Een eerbetoon aan 100 jaar Indian Scout History dus…
Imitatie ‘period’ achterlichten, mat groen met een witte ster op de tank, geen chroom, een geweer foudraal. Een M1 Garand geweer replica staat bij ons weten niet op de optielijst.
Het is even afwachten. Maar waarschijnlijk is dit ‘eerbetoon’ aanzienlijk minder duur dan een echte.