Beter!Sterker!Schoner!
We hebben er weer eentje! ‘Optimotor’ belooft: "De verrassende resultaten zoals minder slijtage van de motor, het verlagen van het olieverbruik zijn kenmerkend voor dit product. Minder wrijving wat merkbaar is door een hoger stationair toerental en ga zo maar door."
In Duitsland het het product overigens Nano-Max (https://www.optimotor.com). Maar een kniesoor die dar op let.
"Het geluid van motoren zal mooier worden, de motor loopt rustiger en soepeler. Daarbij is de brandstofbesparing en de verminderde CO2 ook mooi meegenomen".
In de zestiger jaren was de grafiet in grafiet in een colloïdale suspensie het wondermiddel. Dat was de Marly olie. Daarna liet Molybdeendisulfide (MoS2.) in Molycote alles wrijvingsloos lopen. Teflon is een merknaam van DuPont voor polytetrafluoretheen (PTFE) en de gladheid er van werd gedefinieerd als "de wrijving tussen smeltend ijs"of zoiets plastisch. We hebben zelf ooit merkbaar resultaat gehad van QMI ptfe. Daarna kwam Xado met zijn metaal revitaliserende moleculaire componenten. Nu is het natuurlijk een en al nanotechnologie wat de klok slaat.
Wie het weet mag het zeggen. Uit de kleinste lettertjes blijkt dat het spul in elk geval geen kwaad kan. En de ervaring met de historische voorgangers van Optimotor is dat er bij oudere motoren een waarneembaar verschil kan optreden. Bij nieuwe motoren vervalt de garantie doorgaans bij gebruik van additieven.
Een dosis voor een motorfiets kost 55,- euro excl. verzending.