2010 Kawasaki’s bekend
Ruim voor de Milanese EICMA haar deuren opent, heeft Kawasaki haar nieuws voor het komende jaar al gepresenteerd. Eyecatchter van het nieuws uit Kobe is een hagelnieuwe Z1000, een nieuwe power naked met een agressieve, compacte en voorwaarts gerichte styling. Over de prestaties van het vernieuwde blok, met onder andere een gewijzigde boring x slag, hult Kawasaki zich nog in stilzwijgen, maar aangenomen mag worden dat het kunnen van de nieuwe Z1000 een stuk boven dat van het scheidende model ligt. Opvallend zijn verder de compactere uitlaten en de fraaie excentrische kettingspanners.
De 1400GTR voor 2010 lijkt uiterlijk onbewogen, maar is voorzien van een aantal belangrijke wijzigingen die vooral bijdragen aan de actieve veiligheid. Zo is het nieuwe model voorzien van traction control (KTRC) en een gecombineerd remsysteem dat we eerder dit jaar ook op de Voyager 1700 tegenkwamen (K-ACT). Nieuw is verder een speciale modus om brandstofbesparend te rijden en komend jaar zit je er warmpjes bij, want handvatverwarming wordt standaard.
Geen grote update voor de ZX-10R, maar een serie designwijzigingen, een andere einddemper en een aangepaste stuurdemper. Ook de populaire Versys kreeg een iets gewijzigde jas en maakt door de andere koplampconstructie nu een meer volwassen indruk. Nieuw voor 2010 zijn verder de terreingeoriënteerde KLX125 en de daarvan afgeleide D-Tracker met supermoto styling. Meer over het 2010 nieuws van Kawasaki lees je in MotoPlus nummer 20 dat op woensdag 14 oktober verschijnt.