Ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl

« Terug naar overzicht Ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl

Toegegeven, de naam was even wennen, want wie wil er nu van zijn motorfiets af? Maar sinds 2013 heeft ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl zich in korte tijd ontwikkeld tot een geoliede schakel tussen particuliere motorverkopers en dealers. Oprichter en eigenaar van het platform is de 42-jarige Kerim Gilbers, een gedreven ondernemer en bovenal motorrijder in hart en nieren, die al op jonge leeftijd wist dat hij beide zaken wilde combineren. “Dat speelde als sinds mijn tijd op de HTS, alleen had ik toen nog geen idee hoe ik dat moest aanpakken. Ik kwam in eerste instantie dan ook in een heel andere business terecht, in de printwereld. Daar had ik het goed voor elkaar met een prima salaris en een leuke auto van de zaak, maar mijn passie lag toch bij motoren. Niels Oude Luttikhuis, samen met Vincent Stevens oprichter van ikwilvanmijnautoaf.nl, kende ik al langer en in 2010 stelde ik hem voor om hetzelfde concept ook voor motorfietsen uit te rollen. En zo is in 2013 ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl ‘live’ gegaan. Op ons platform brengen we vraag en aanbod samen en bieden we zowel de verkopende als de kopende partij de best mogelijke service.”

Daarna gaat het snel. Gilbers zegt zijn vaste baan op, waarop zijn familie hem in eerste instantie voor gek verklaard. Maar hij krijgt het gelijk al snel aan zijn zijde. “Het eerste jaar deden we meteen al flinke aantallen en eigenlijk zijn die cijfers ieder volgend jaar wel weer verdubbeld. Voor veel mensen is de stap om zelf de motor te verkopen een heel grote. Je weet nooit wie je uiteindelijk over de vloer krijgt en of afspraken worden nagekomen. Wij brengen alle partijen, dus de particuliere bezitter van een motor en de dealer, met elkaar in contact en bieden zo concrete hulp bij in- en verkoop tot en met de vrijwaring.”
Vier jaar na de start van het Nederlandse platform is het concept inmiddels ook uitgerold in België, waar het onder de naam ikwilvanmijnmotoraf.be te vinden is, en is er afgelopen jaar een start gemaakt op de Duitse markt. “In Duitsland zitten we nog volop in de opbouwfase, maar die markt is ook vele malen groter dan de Nederlandse en Belgische markt”, vertelt Gilbers. “In België loopt het al boven verwachting goed, maar die markt is ook redelijk vergelijkbaar met de Nederlandse.” Kansen ziet Gilbers nog volop, op de Engelse en Italiaanse markt bijvoorbeeld. “Het Britse pond staat behoorlijk laag, maar je merkt wel dat daar en ook in Italië de vijver inmiddels aardig leeg is gevist. Net als in Nederland ontstaat ook daar een tekort aan kwalitatief goede en jonge occasions.”

Of er nog tijd over is om af en toe zelf een stukje toeren? “Zeker! Met name met mijn Kawasaki Z1000. Maar het mooie is dat ik tegenwoordig, naast een volledig originele Fireblade uit 1993, ook de droommotor uit mijn jeugd in de garage heb staan, een Cagiva Mito, een 125 cc tweetakt racertje met zeven versnellingen. Daar was ik toen helemaal verliefd op. Ik had zelfs een foto uit een motorblad geknipt en die jarenlang in mijn portemonnee bewaard. Die foto heb ik nog steeds en de Mito nu dus gelukkig ook. Wat dat betreft ben ik echt met motoren getrouwd!”

Winkel overzicht