Occasion: Yamaha FZ6
MotoPlus nummer 15 - 2008
Wat te doen met een uitgerangeerd Yamaha R6-motorblok dat na twee jaar al weer te langzaam is om te winnen in de...
MotoPlus nummer 15 - 2008
Wat te doen met een uitgerangeerd Yamaha R6-motorblok dat na twee jaar al weer te langzaam is om te winnen in de...
MotoPlus nummer 14 - 2008
Waarom de Kawasaki ZXR400 in 1990 op de IFMA in Köln stond is nooit helemaal duidelijk geworden. Het was namelijk...
MotoPlus nummer 12 - 2008
Als opvolger van de Honda VT1100C Shadow, kwam in 1995 de VT1100C2 als een aas in het kaartenspel. Daarmee troefde hij...
MotoPlus nummer 11 - 2008
Waarom hoeft een toermotor niet meer dan 1000 cc te hebben? Waarom hoeft een tien jaar oude toermotor niet meer dan...
MotoPlus nummer 10 - 2008
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. Of: wie het primitieve niet eert, is de luxe niet weert. Of: wie het...
MotoPlus nummer 08 - 2008
Terug naar eind jaren ´90, naar het WK Superbike. De tijd dat de 750 cc viercilinders het op moesten nemen tegen...
MotoPlus nummer 07 - 2008
Was het boze opzet? Of was het toeval dat met de Ducati 900SS van 1991 een nieuwe type liefhebbersfiets werd ingevoerd?...
MotoPlus nummer 06 - 2008
De CBR1000F was Honda´s eerste CBR en dus de eerste vloeistofgekoelde viercilinder met vier kleppen per cilinder...
MotoPlus nummer 05 - 2008
Terug naar de tijd dat Honda met Cyril Neveu twee keer de Parijs-Dakar won met een fabrieks Honda NXR750V. De tijd dat...
MotoPlus nummer 04 - 2008
Terug naar de tijd waarin de ´Thunderbikes’ hun oorsprong vonden: de sportieve 600 cc viercilinders van...
MotoPlus nummer 03 - 2008
Goed werk is het halve werk. Men neme het sportieve blok van de GPz 900R, zet er de flex in, slijpt de handel...
MotoPlus nummer 03 - 2008
Goed werk is het halve werk. Men neme het sportieve blok van de GPz 900R, zet er de flex in, slijpt de handel...
MotoPlus nummer 02 - 2008
Net in de tijd, de vroeg negentiger jaren, waarin het leek alsof elke motor voorzien moest zijn van welke vorm van...
MotoPlus nummer 02 - 2008
Net in de tijd, de vroeg negentiger jaren, waarin het leek alsof elke motor voorzien moest zijn van welke vorm van...
MotoPlus nummer 01 - 2008
Vrij onverwacht kwam Suzuki in 1994 met een 900 om het gat tussen de GSX750F en de GSX1100F te vullen. Nog meer tegen...
MotoPlus nummer 23 - 2007
Zo oud als Metusalem. Dát zijn de boxerblokken van BMW. Volgens sommigen. Maar wat zij niet weten, is dat...
MotoPlus nummer 21 - 2007
Z1000. Oudere jongeren, kale jongeren, grijzende jongeren en gepensioneerde jongeren krijgen kippenvel bij het horen...
MotoPlus nummer 20 - 2007
Toen eind 1995 de Yamaha FZR1000 werd opgevolgd door de YZF1000R Thunderace, gold deze als supersport: 145 pk,...
MotoPlus nummer 18 - 2007
Meer dan 25 jaar had BMW geen ééncilinders gemaakt. Er leek met de komst van de Japanse multicilinders...
MotoPlus nummer 17 - 2007
Een korte draai aan het gas en de aarde draait al heel anders. Zware cruisers hebben bovenmatig potentieel om het leven...