
Occasion: Honda CBF1000
MotoPlus nummer 04 - 2009
Na jaren van alleenheerschappij van de Suzuki´s met de 600 en vooral de 1200 Bandit als ultieme budget bikes,...
MotoPlus nummer 04 - 2009
Na jaren van alleenheerschappij van de Suzuki´s met de 600 en vooral de 1200 Bandit als ultieme budget bikes,...
MotoPlus nummer 03 - 2009
Je kon er op wachten: na de vergroting van de Suzuki SV650 met 350 cc, volgde in 2003 een omgekeerd evenredige...
MotoPlus nummer 02 - 2009
Op fluistertoon gezegd is het een beetje een vreemd onderdeel van de atletiek: de hink-stap-sprong. Om zo ver mogelijk...
MotoPlus nummer 01 - 2009
Terwijl de naakte Honda CB1000F ´Big One´ en de Kawasaki Zephyr 1100 hier niet aan man, vrouw en...
MotoPlus nummer 23 - 2008
Net op het moment dat de nieuwe ER-6n voor 2009 is gepresenteerd en er straks ´honderden´ oude ER zessen...
MotoPlus nummer 22 - 2008
In 1986 gebeurde er iets wat zich eerder ook al een keer had voorgedaan: nadat de Japanners halverwege de jaren zestig...
MotoPlus nummer 21 - 2008
Als een complete verrassing dreigde er plotseling een harde westenwind op te steken. Geen meteoroloog die het...
MotoPlus nummer 20 - 2008
Wat Honda nou eigenlijk precies met de X Eleven wilde? Met de beste wil van de wereld weten wij het ook niet zo goed....
MotoPlus nummer 19 - 2008
Met de Speed Triple T509, de Daytona T595 en een nieuw driecilinderblok stapte Triumph in 1997 af van het...
MotoPlus nummer 18 - 2008
Zwaar was de druk op de ranke schouders van de Suzuki SV650S om een succes te worden. Loodzwaar, omdat de eerste poging...
MotoPlus nummer 17 - 2008
Kleren maken de man. Een Nederlandse uitdrukking die in de regel niet alléén voor de man, maar ook voor...
MotoPlus nummer 15 - 2008
Wat te doen met een uitgerangeerd Yamaha R6-motorblok dat na twee jaar al weer te langzaam is om te winnen in de...
MotoPlus nummer 14 - 2008
Waarom de Kawasaki ZXR400 in 1990 op de IFMA in Köln stond is nooit helemaal duidelijk geworden. Het was namelijk...
MotoPlus nummer 12 - 2008
Als opvolger van de Honda VT1100C Shadow, kwam in 1995 de VT1100C2 als een aas in het kaartenspel. Daarmee troefde hij...
MotoPlus nummer 11 - 2008
Waarom hoeft een toermotor niet meer dan 1000 cc te hebben? Waarom hoeft een tien jaar oude toermotor niet meer dan...
MotoPlus nummer 10 - 2008
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. Of: wie het primitieve niet eert, is de luxe niet weert. Of: wie het...
MotoPlus nummer 08 - 2008
Terug naar eind jaren ´90, naar het WK Superbike. De tijd dat de 750 cc viercilinders het op moesten nemen tegen...
MotoPlus nummer 07 - 2008
Was het boze opzet? Of was het toeval dat met de Ducati 900SS van 1991 een nieuwe type liefhebbersfiets werd ingevoerd?...
MotoPlus nummer 06 - 2008
De CBR1000F was Honda´s eerste CBR en dus de eerste vloeistofgekoelde viercilinder met vier kleppen per cilinder...
MotoPlus nummer 05 - 2008
Terug naar de tijd dat Honda met Cyril Neveu twee keer de Parijs-Dakar won met een fabrieks Honda NXR750V. De tijd dat...