MotoPlus 17 - 2025
68 MOTOPLUS REPORTAGE REPORTAGE SUZUKI GSX-R1100 CLASSIC RACER De privéverzameling van Versteeg ontsteeg met gemak het niveau van die van een lief- hebber; de collectie was simpelweg museum- waardig. Als liefhebber van de vroege super- bikes waren het allemaal exclusieve sportieve modellen. Wat dacht u van een Honda RC30, RC45, VTR SP2, Ducati 851 SPIII, 888 Corse, Mondial Piego 1000, Harris Suzuki, Yamaha R7, diverse Bimota’s en een Kawasaki ZXR-750RR. En geloof het of niet: dat is nog maar het topje van de exclusieve ijsberg. De verkoop van laatstgenoemde Kawasaki bleek het definitieve einde van de collectie in te luiden. “Ik wilde alleen de RR verkopen en daarvoor meldde zich een Ierse koper. Het bleek een multimiljonair te zijn die met zijn privéjet arriveerde. Toen hij mijn loods binnen- kwam viel zijn mond open en begon hij driftig met zijn vingertje te wijzen; ‘I want that one, I want that one and I want that one.’ Uiteinde- lijk wilde hij vijf motoren kopen en hij bood me een enorme schep geld.” Versteeg hapte niet direct toe na het uiterst aantrekkelijke bod. Niet omdat hij keihard wilde onderhandelen en ‘hard to get’ speelde, maar omdat hij oprecht niet wist wat hij met het bod aan moest. Hij was nog helemaal niet klaar om zijn gemechaniseerde schatten te verkopen. “Ik had buikpijn van het idee alleen al.” Na de bezichtiging van de motoren was het lunchtijd en tussen de happen van zijn broodje kroket door verhoogde de gefor- Oké, Jeroen Versteeg had een klein zetje nodig om zijn verzameling van meer dan vijftig klassiekers te verkopen, maar daarna ging elke exclusieve schoonheid er genadeloos uit. Op eentje na: deze Suzuki. Wat maakt uitgerekend deze in groten getale verkochte superbike zo bijzonder? | Tekst: Ad van de Wiel; Fotografie: Henny Stern | DIE ENE DIE WEL
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3