MotoPlus 17 - 2025
ALPENMASTERS 2025 VOORRONDES, DEEL 2 46 MOTOPLUS ALPENMASTERS 2025 TECHNISCHE GEGEVENS EN MEETWAARDEN VERMOGENSMETING Vermogen aan de krukas; metingen op de Dynojet 250-rollentestbank, gecorrigeerd volgens 95/1/EG, maximale afwijking ±5% BMW F900XR Triumph Tiger Sport 800 TECHNISCHE GEGEVENS Motor bouwwijze tweecilinder- lijnmotor driecilinder- lijnmotor Cilinderinhoud 895 cc 798 cc Max. vermogen* 105 pk bij 8.500 tpm 115 pk bij 10.750 tpm Max. koppel* 93 Nm bij 6.750 tpm 84 Nm bij 8.500 tpm Zithoogte 1 845 mm 830 mm Rijklaar gewicht volgetankt 1 229 kg 217 kg Laadvermogen 209 kg 220 kg ABS/tractiecontrole ● / ● ● / ● Basisprijs NL € 14.650,- € 13.695,- Prijs testmotor € 18.297,-² € 14.670,-³ Basisprijs B € 10.900,- € 12.695,- MOTOPLUS-METINGEN Rollende acceleratie 1 bergop met passagier, 2e versnelling, 25-75 km/uur 4,9 sec 4,8 sec Remweg 1 bergaf met passagier, 75-25 km/uur 23,1 m 30,5 m Verbruik 1 bergwegen 1 op 22,7 1 op 22,7 actieradius bergwegen 352 km 423 km *Fabrieksopgaven; ● = standaard; 1 MotoPlus-metingen; 2 incl. kleur Sport (€ 365), Pakket Dynamic (€ 843) en Pakket Comfort (€ 840), middenbok (€ 132), intelligente noodoproep (€ 305), getint wind- scherm (€ 226), zijkoffers (€ 928); 3 incl. kleur geel (€ 150), zijkoffers (€ 825) 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Motortoerental x 1.000 tpm Vermogen in kW/pk Koppel in Nm Triumph Tiger Sport 800 87,3 kW (119 pk) bij 10.200 tpm 88 Nm bij 8.400 tpm BMW F900XR 77,7 kW (106 pk) bij 8.700 tpm 93 Nm bij 6.600 tpm 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 65 70 75 80 85 90 120 115 110 105 100 95 90 85 80 75 70 65 60 55 50 45 40 35 30 25 20 15 10 40 60 80 100 ruk die de rijlijn behoorlijk kan beïnvloeden. Afgezien daarvan past de vermogensontplooiing van de tweecilinder uitstekend bij de Alpen, want zelfs bij lage toerentallen krijg je een voor dit type motor geweldige loopcultuur en ook een meer dan acceptabele voortstuwing. Nog beter doet de driecilinder- in-lijn van de Tiger Sport 800 het. Hij trekt bij de doortrekmetingen op de berg met een duopassagier aan boord iets krachtiger door en gaat bovendien ook merkbaar soepeler, zij het niet zijdezacht, op het gas. In de talloze haar- speldbochten van Zuid-Tirol is
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3