MotoPlus 17 - 2025
DUCATI Streetfighter V2 S ALPENMASTERS 2025 MOTOPLUS 27 DUCATI STREETFIGHTER V2 S Vlotte acceleratiewaarden in de Alpen Zalige quickshifter en blipper Hoge rijstabiliteit in (haarspeld)bochten Instelbare hulpsystemen Zeer gering gewicht Motor mag iets fijner reageren op het gas Geen windbescherming Weinig ruimte voor bagage ABS-remweg bergaf KAWASAKI Z900SE Zeer soepel werkende koppeling Viercilinder met veel power bij elk toerental Actieradius in de Alpen van zeer hoog niveau Goede ABS-regeling Lichtvoetig rijgedrag Ook hier weinig ruimte voor bagage Oncomfortabel duozadel Geen weer- en wind bescherming Laadvermogen met 179 kg relatief laag een snelle beweging van de rechterhand. Het ontbreken van beschermend plastic betekent ook minder gewicht. In de 2025- trim zet de Streetfighter V2 S met een volle tank slechts 187 kilo op de weegschaal. De Kawasaki lijkt daarbij met zijn 215 kilo bijna aan obesitas te lijden. Maar zoals het voetbalgezegde luidt, “wat telt gebeurt op het veld”. Er is geen tijd om overhaaste conclusies te trekken, onze achterwerken heb- ben zich al op de zadels geplaatst. Het stuur van de Ducati is licht naar achteren gekanteld maar verlegt de aandacht onmiddel- lijk naar het voorwiel. Hoewel de zithouding een aanvallende stemming oproept, is deze niet te radicaal omdat de smalle 15-liter tank de knieën als vanzelfspre- kend integreert. Bovendien is de afstand tussen het 845 millimeter hoge zadel en de voetsteunen royaal. Het levert een vriendelijke kniehoek op. Ook lange rijders zullen tevreden zijn met deze »
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3