MotoPlus_03_2025
VERGELIJKINGSTEST 21-INCH MIDDENKLASSE ALLROADS 36 MOTOPLUS VERGELIJKINGSTEST Axiaal gemonteerde remklauwen zie je tegenwoordig niet veel meer. Het is echter niet van invloed op de krachtige remwerking. Stevige voetsteunen en pedalen die het betere offroad-werk niet schuwen. Opklapbare verhoging voor staand rijden. Netjes gepositioneerde stuurdemper, die het toch al fijne insturen van de BMW niet merkbaar beïnvloedt. De sportieve vering is volledig instelbaar, zonder gebruik van gereedschap; hij spreekt fijn aan, maar is aan de stugge kant. BMW F900GS Termignoni-dempers blaft de MV iets nadrukke- lijker dan onze vorige testmachine, die al aardig goed bij stem was, maar wel was voorzien van de standaard uitlaat. Maar wat volgt is weer een verrassend aangenaam gebeuren. De gloed- nieuwe 931cc-driecilinder is een schoolvoor- beeld van mechanische draai-eigenschappen, draait vrijwel trillingsvrij en reageert ook nog eens heel soepel op het gas. Niet te vergelijken met de soms erg rauwe drie- en viercilinders uit het verleden van MV. Dit geldt overigens voor alle rijmodi, waar- van de spreiding wat mapping betreft heel subtiel is. Dat wil zeggen als je geen gebruik maakt van het indrukwekkende aantal instel- bare parameters van de vrij configureerbare ‘Custom All-Terrain’-modus. ‘Touring’ zou
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3