MotoPlus_03_2025

VERGELIJKINGSTEST MOTOPLUS 35  MV AGUSTA Enduro Veloce Een extravagant mechaniek, soepele versnellingsbak en een al even excel- lent werkende en bliksemsnelle quick­ shifter. Ook MV Agusta’s eerste allroad blinkt uit met mooie onderdelen, zoals de Excel-wielen, de fraaie swingarm en de titanium/carbon uitlaat. Ondanks een geringe geluidsproductie klinkt de uitlaatdemper in het lage middengebied ambitieus. De koffer­ dragers hebben iets rustieks. Launch Control en Speed Limiter zorgen voor de kenmerkende MV-raceflair. Ongebruikelijk: rijmodus wisselen via de startknop. Elefant 900 Lucky Explorer en zijn succesvolle rijder Edi Orioli. De beide zitplekken zijn dan weer atypisch voor het merk. Een royaal zadel, veel ruimte in alle richtingen en een aangenaam naar je toe gebogen stuur; afgezien van de nogal krappe kniehoek is het hier echt extreem comfortabel, en niet alleen naar MV-begrippen. Kraakhelder display, keyless-startsysteem, omvangrijke elektronica-opties en dat alles is zelfs rede- lijk intuïtief en logisch te bedienen. Hebben ze in Varese inderdaad een normale motor gebouwd voor het normale leven? Hmm, kijk eens naar de knoppen rechts op het stuur: snelheidsbegrenzer, launch control, mapping-­ selectie via de startknop. Misschien toch niet helemaal … Als je op die laatste knop drukt, wordt de cog­ nitieve dissonantie alleen maar groter. Met »

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAzODY3